Digital Marknadsföring

9 januari, 2017

Företag som driver digital marknadsföring är upptagna dessa dagar. Precis allt inom det digitala utvecklas, kunderna använder mer mobila enheter för att handla och företagen måste öka sina konkurrensfördelar så att marknadsförare hittar rätt kanal för sina produkter och tjänster.

“Vad är nytt?” “Vad händer nu?” Är två frågor som ofta ställs under marknadsföringsmöten och konferenser, eftersom trenderna i branschen utvecklas snabbare än någonsin. För att vara uppriktig, måste man hålla ett öga på digitala marknadsföringstrender, eftersom det finns en hel del information att ta lärdom av.

Rapporten av digitala marknadsföringstrender 2016 visade att content marketing, webbanalys, retargeting-kampanjer, mobil marknadsföring och sociala medier var de hetaste trenderna förra året.

Dessa trender drivs av ett ständigt ökande antal personer som använder internet och den ökade webbläsning i både datorn som mobilen.

Vi tycker att det är viktigt att våra läsare samt kunder är insatta i vilka trender som kommer att vara avgörande och göra en skillnad för deras digitala marknadsföring 2017.

Under januari månad har Frankly Media skapat en lista just över dessa heta trender som vi kommer att publicera med två blogginlägg i veckan.

To be continued…

Annat läsvärt…

Ny Account Manager till Frankly

Ny Account Manager till Frankly

Samira tillträdde nyligen rollen Account Manager på Frankly Media. Lär känna henne lite bättre i intervjun.

Vill du jobba hos oss?

Gör något av våra arbetsprov och visa oss vad du kan!

Arbetsprov Skriva

Arbetsprov Paid Media