Senaste nytt från kontoret
Vi kliver nu in i den mest intensiva perioden för många e-handlare där ute. Med Black Week runt hörnet som följs upp av julhandeln gäller det att vara redo för det ökade trycket. Som vi berättade senast har vi redan suttit ner med de kunder som kommer ha högt tryck under dessa två månader och redan satt en tydlig strategi och actionplan. Därför är vi väl förberedda på vad som komma skall och kan därför börja planera inför 2022 – något som många börjar med alldeles för sent.
Genom att sätta en strategi för 2022 redan nu i November så säkerställer vi att vi har tydliga mål och KPI:er att sträva efter redan i början av Januari när både vi och kunder kommer tillbaka från nyårsfirandet. Under strategimötena som sker under November kommer vi bland annat att punkta upp de veckor och dagar som är viktiga för just den kunden. För vår kund Chokladfabriken vet vi att alla hjärtans dag är en intensiv period, medans för Jarla Trafikskola vet vi sedan tidigare att våren är högsäsongen för dom. En stor del av planeringen inför kommande år blir därför att sätta en strategi hur man ska fördela mediabudgeten för att få så hög ROAS som möjligt.
Våra tjänster
Nya kunder och nytt förtroende
Vi är glada att kunna presentera att Luie valde Frankly Media för att ta ett helhetsansvar deras Digitala marknadsföring (SEO, SEM och SoMe). Även Rapide, som är ett av de ledande företagen inom ögonbryn och fransar i Norden, har valt Frankly Media som sin digitala partner.
Vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete med start redan nu i November.
Ni har väl inte missat…
- … att Google nu ger barn och personer under 18 år möjligheten att ta bort bilder på dom från Google bildsök. Detta är en av de senaste uppdateringarna från Google för att skydda minderåriga online – följ dessa enkla steg för att ta bort bilder från Google.
- … att John Mueller från Google i en YouTube-video från Google Search Central kommenterade att man bör undvika att publicera artiklar med ”Author” / ”Admin” som avsändare.
- … att Twitch nu lanserar Display Ads i deras livestreams.
- … att Facebook, som bland annat äger varumärkena Facebook, Instagram, WhatsApp och Oculus, har bytt namn till ”Meta”.