Senaste nytt från kontoret
På kontoret har det varit full aktivitet i Oktober där möten har avverkats inför slutspurten av året. Med Black Week, Cyber Monday och Julen väntar en intensiv period och därför är det viktigt för oss att vara ute i god tid med strategiplanering tillsammans med våra kunder. Med de kunder som vi arbetade med under förra Black Week har vi satt oss ner och analyserat tidigare data och sett vad som funkat bra och vad som kunde förbättras. Detta kommer förhoppningsvis bidra till att vi kan leverera ännu bättre resultat tillsammans under årets fjärde kvartal.
Med en tydlig strategi säkerställer vi också vems bord olika uppgifter ligger. På kundens bord kan det ligga att ta fram bildmaterial till Black Week, på vårt bort är det exempelvis att sätta upp kampanjen med korrekt inställningar och segmentering.
Våra tjänster
Nya kunder och nytt förtroende
Vi är glada att kunna presentera att Werksta valde Frankly Media för att ta ett helhetsansvar deras Digitala marknadsföring (SEO, SEM och SoMe) i Norden. Vi ser fram emot ett långt och framgångsrikt samarbete med start Januari 2022.
Ett kvitto på att vi har gjort ett bra arbete fick vi även när Barbers of Sweden och Chokladfabriken valde att förlänga sitt avtal med ytterligare ett år. Chokladfabriken har vi tidigare berättat om här på sidan när vi julen 2020 sålde choklad för imponerande en miljon kronor.
Ni har väl inte missat…
- … att Google nu har kommunicerat att från och med 30 Juni 2022 kommer man inte längre att kunna använda sig av Google Ads Utökade Text Annonser. Därför kan det vara läge redan nu att se över era kampanjinställningar och påbörja flytten över till responsiva sökannonser.
- … att Google tagit bort paginering för mobilsök. Det innebär att det gamla marknadsföringsskämtet “Bästa stället att placera en död kropp på är sida 2 på Google” nu blir utdaterat. Detta gäller än så länge endast engelskspråkiga google-sökningar men det dröjer nog inte länge innan vi ser det även här i Sverige.
- … att WordPress nu börjar känna av konkurrensen från andra aktörer (så som Shopify och Wix) och nu investerar stort för att säkerställa att man leverar bättre performance än övigra konkurrenter.