Google rullar ut nytt annonsformat

av

2 oktober, 2019
Google rullar ut nytt annonsformat

Googles nya annonsformat gallery ads introducerades först i maj, och har nu nyligen rullats ut i beta-version. Annonsformatet liknar det vi många är vana vid på sociala medier, där både organiska och sponsrade inlägg kan publiceras i ett bildgalleri. Googles version som syns i sökresultatet finns för närvarande i några utvalda språk, däribland svenska och engelska!

Nedan ser vi ett exempel på hur en annons i det nya formatet kan se ut.

Poängen är förstås att företag visuellt ska kunna visa upp så mycket av sitt utbud som möjligt. I galleriet kan du inkludera hela 8 bilder, där samtliga kan ha en egen unik beskrivning och en call to action i slutet av galleriet.

Galleriannonser är alltså ett nytt format som inte kräver en egen kampanj. De kan alltså användas som ett komplement till vanliga textannonser i dina vanliga sökkampanjer!

Läs mer om Gallery Ads på Google

Annat läsvärt…

Välkommen till teamet Oskar!

Välkommen till teamet Oskar!

Välkommen till teamet Oskar! Vi på Frankly Media vill glatt introducera en ny stjärna i teamet!...

Frankly Media x MELIMELI

Frankly Media x MELIMELI

Frankly Media har sedan över ett halvår tillbaka fått förtroendet att ta över det välkända...