Google rullar ut nytt annonsformat

2 oktober, 2019

Googles nya annonsformat gallery ads introducerades först i maj, och har nu nyligen rullats ut i beta-version. Annonsformatet liknar det vi många är vana vid på sociala medier, där både organiska och sponsrade inlägg kan publiceras i ett bildgalleri. Googles version som syns i sökresultatet finns för närvarande i några utvalda språk, däribland svenska och engelska!

Nedan ser vi ett exempel på hur en annons i det nya formatet kan se ut.

Poängen är förstås att företag visuellt ska kunna visa upp så mycket av sitt utbud som möjligt. I galleriet kan du inkludera hela 8 bilder, där samtliga kan ha en egen unik beskrivning och en call to action i slutet av galleriet.

Galleriannonser är alltså ett nytt format som inte kräver en egen kampanj. De kan alltså användas som ett komplement till vanliga textannonser i dina vanliga sökkampanjer!

Läs mer om Gallery Ads på Google

Annat läsvärt…

Ny Account Manager till Frankly

Ny Account Manager till Frankly

Samira tillträdde nyligen rollen Account Manager på Frankly Media. Lär känna henne lite bättre i intervjun.

Vill du jobba hos oss?

Gör något av våra arbetsprov och visa oss vad du kan!

Arbetsprov Skriva

Arbetsprov Paid Media