Google rullar ut nytt annonsformat

av

2 oktober, 2019
Google rullar ut nytt annonsformat

Googles nya annonsformat gallery ads introducerades först i maj, och har nu nyligen rullats ut i beta-version. Annonsformatet liknar det vi många är vana vid på sociala medier, där både organiska och sponsrade inlägg kan publiceras i ett bildgalleri. Googles version som syns i sökresultatet finns för närvarande i några utvalda språk, däribland svenska och engelska!

Nedan ser vi ett exempel på hur en annons i det nya formatet kan se ut.

Poängen är förstås att företag visuellt ska kunna visa upp så mycket av sitt utbud som möjligt. I galleriet kan du inkludera hela 8 bilder, där samtliga kan ha en egen unik beskrivning och en call to action i slutet av galleriet.

Galleriannonser är alltså ett nytt format som inte kräver en egen kampanj. De kan alltså användas som ett komplement till vanliga textannonser i dina vanliga sökkampanjer!

Läs mer om Gallery Ads på Google

Annat läsvärt…

Frankly Media x MELIMELI

Frankly Media x MELIMELI

Frankly Media har sedan över ett halvår tillbaka fått förtroendet att ta över det välkända...