Frankly Speaking

Hotjar – särskilt lönsamt för webbshoppar
1 februari, 2019

Hotjar är ett verktyg som på ett visuellt sätt visar vad dina besökare gör på din webbsida och hur de interagerar med den. Detta sker genom interaktiva heatmaps där du ser vad användarna klickar på och vilka sidor de besöker från början till slut. Du följer helt enkelt med dem genom hela sessionen! Utöver detta kan du lägga upp frågeformulär av olika slag på hemsidan. Vill du höra vad de tycker, och inte bara se det? Be dem berätta!

Hotjar är ett av många verktyg som vi använder – dels för optimeringen av vår egen sida, men även för några av våra kunder. Att se visuellt, och inte bara i siffror, vad dina besökare gör kan förstås gynna alla, men särskilt givande är funktionen för webbsidor som i någon form säljer något och där konverteringarna är lätta att ta på – så som försäljning av varor och tjänster eller bokningar. Upplever du att besökare ofta lämnar varukorgen innan de genomför ett köp? Eller går bokningarna trögt? Med Hotjar (i kombination med många andra verktyg) kan vi korta ledtiderna och hjälpa dig med din försäljning!

Vill du läsa mer om hur Hotjar fungerar så kan du göra det här! Eller känner du dig redo för att lyfta din e-handel redan nu? Då är du även varmt välkommen att kontakta oss. Mer information om tidigare framgångsrika case kommer inom kort!