Se hit! Vi på Frankly vill med stor glädje presentera några av våra senaste kunder – Carly’s Natural, Humm Kombucha och Aubergine. Här återfinns varumärken med en lång historia i kombination med nystartade uppstickare på marknaden. Ett exempel på en kund med längre historia är Aubergine, som välkomnat krog- och middagsgäster sedan 1994. Restaurangen går bra och har gjort redan sedan start – det vi har hjälpt till med är att bibehålla den positionen genom att stärka deras digital närvaro. Detta bland annat genom sökordsoptimering av hela webbsidan och Google-annonsering under särskilda högtider så som jul och nyår, då det är som högst tryck! Under jul fick vi exempelvis 800 klick – trots stor konkurrens, kort tidsram och låg budget.
Historien bakom en av våra snabbt växande kunder
Den spännande historien bakom en av våra kunder, Carly’s, har sin början i Arizona under tidigt 90-tal. Företagets medgrundare Chris, som vid tillfället är professionell golfspelare, träffar en härligt sprudlande ung kvinna vid namn Carly. Hon har storslagna drömmar om att en dag kunna flyga till Mars men vägen dit är lång och börjar med flyglektioner – något som kräver både pengar och mängder av energi. Carlys hjälpmedel att nå sitt mål stavas espresso, något som vid den här tiden är både dyrt, ovanligt och smakar inte så gott. Utifrån detta föddes idéen som skulle komma att bli Carly’s Natural; Visst måste det finnas ett mer funktionellt, renare och mer effektivt alternativ till att få energi?
Vi hoppas förstås att våra kunder alltid är nöjda med oss och vårt arbete, därför har vi bett några av dem berätta varför de valde just oss!
Varför valde Carly’s Frankly?
Det som enligt kunden utmärkte oss var hur pålästa vi var, i synnerhet hur vi redan vid första mötet hade full koll på konkurrenterna såväl nationellt som internationellt. Vi presenterade en långsiktig vision och plan för hur vi skulle lansera Boost By Carly’s på marknaden, vilken kändes helt rätt för kunden som för oss.
Varför valde Humm Kombucha Frankly?
Från kundens sida var det tydligheten i vår kommunikation som fick honom att i slutändan välja oss. Efter att ha efterfrågat offerter från fem andra byråer, som alla kändes för luddiga både vad gällande pris och tjänsteerbjudande, kom de i kontakt med oss på Frankly. De berättade att de direkt fick klartecken i precis vad vi kan och vill göra för dem för att nå deras mål, samt vilken budget det skulle landa på. Detta är för oss lite extra roligt att höra, då det är just tydlighet och en öppen dialog vi starkt förespråkar och värdesätter.
Mer information om samtliga kunder och vad vi tillsammans åstadkommit hittills kommer inom kort, spana in deras hemsidor under tiden!
//Teamet på Frankly