Varför behöver du en byrå för Virtual Reality?
Digitala byråer har förberett sig i över ett decennium nu, likväl har varumärken har vunnit lotteriet med Virtual Reality (VR) men just nu vet man inte hur man ska casha in sin lott mot vinst.
Problemet är att VR-innehåll (Content) misslyckas med mediet. Företagen åker redan X2000 genom den digitala världen medan deras kunder fortfarande står på perrongen lämnandes besvikna med noll vetskap om hur de ska använda sig utav VR-tekniken. Virtual Reality ger publiken/kunden en känsla, en anledning att interagera med ditt varumärke utan distraktion. Våra hjärnor är utformade att minnas händelser med anknytning till platser, vilket innebär att VR-kampanjer har ett längre spår i vårt minne.
En framgångsrik VR-marknadsföringsstrategi handlar om att leda sin publik, inte tvinga den åt ditt håll. Det handlar om känslor, varma känslor. Just nu finns det ingen marknadsföringskanal med mer marknadspotential för varumärken än VR.
Virtual Reality har i första hand drivits av spelindustrin och är centrerad på den interaktiva skriv- och designplattformen för att skapa engagerande upplevelser. Digitala byråer är skickliga på att förstå hur människor rör sig i den digitala världen. De är specialiserade på ritningsanvändare alltså UX/UI design, inte att verkställa beslut åt publiken/kunden. Med det sagt så är det fortfarande tidiga dagar för VR.