Let’s be Frank

För oss finns det en naturlig livslängd på våra samarbeten. Därför vill vi se till att våra kunder är med oss och förstår vad som händer på resan framåt. Att vara engagerade, och framförallt att visa vårt engagemang, är A och O. Tillväxt är ledordet med innovation i fokus där vi genom nya format, nya kanaler och nya målgrupper bryter ny mark tillsammans med våra kunder. Du hänger väl med?

%

Omsättning

%

Användare

%

Köp

Början på en framgångssaga.

MELIMELI x Frankly Media

Året är 2020. I skuggan av rådande pandemi beslutar sig möbelföretaget MELIMELI för att göra en satsning på det digitala och börjar jakten på en trogen följeslagare till den resa som väntar framöver. Som av ödet kommer MELIMELI i kontakt med Frankly Media och resten är historia, så att säga. Men vilka byggstenar är det egentligen som ligger till grund för vårt lyckade samarbete? Låt oss backa bandet och kika närmare på denna framgångssaga!

Designmöbler för det Skandinaviska hemmet

MELIMELI är ett inredningsföretag grundat av Amelia Widell som erbjuder designmöbler och inredning online. Varje möbel är noggrant designad för att värna om hemmet som en plats för återhämtning med visionen att skapa möbler som ska hålla i en livstid, oavsett hur livet förändras längs vägen.

Signatursofforna BLANCA, LUCA & DAHLIA har blivit favoriter i många svenska hem och du hittar även ett exklusivt sortiment av bland annat fåtöljer, puffar, mattor och sänggavlar. Tillsammans skapar kollektionen en estetisk helhet som uttrycker din personliga stil i hemmet.

MELIMELI x Frankly Media

P.F (Pre-Frankly)

Redan i ett tidigt skede kunde vi slå fast att det fanns ett antal problem med spårningen av trafik och konverteringar som den tidigare byrån inte hade hanterat. Addera bristande kommunikation och dyra strategier utan vidare optimering och vem som helst hade kunnat konstatera att något inte stod riktigt rätt till.
Målet var dock tydligt från start – att öka varumärkeskännedom, driva mer trafik till webbplatsen samt öka försäljningen online. Det kan väl inte vara så svårt, eller?
På Frankly Media arbetar vi utifrån ett helhetstänk. För att bygga en hållbar strategi räcker det inte att bara kolla på antalet konverteringar eller hur mycket trafik som kommer in till sidan. Det gäller att göra sin läxa, lära sig om verksamheten och utforma strategier som passar de unika förutsättningarna hos våra kunder. Och det är ju just det arbetet som gör vårt jobb så otroligt kul!

Genom att beakta helheten valde vi att implementera en strategi med mer detaljerad styrning, specifika sökord med större anknytning till varumärket och tydliga målgrupper. Från att stirra sig blinda på nyckeltal som antal köp och besökare skiftade vi fokus till ROAS med soffan som en nyckelprodukt för att nå ökad lönsamhet.

MELIMELI x Frankly Media

Äventyret väntar

Det finns många olika recept på framgång, men för oss är det ganska enkelt. Håll dig uppdaterad, våga testa nya lösningar (för ingen kommer ju ihåg en fegis, eller hur?) och framförallt – ha tillit till varandra. Att skapa ett starkt förtroende som stöttas av tydlig kommunikation och ett djupt engagemang är nyckel till framgång där MELIMELI är ett klockrent exempel på just ett sådant samarbete. Och det här är bara början.

Next case