Kunskapsbank

Välkommen till vår kunskapsbank. Syftet med vår kunskapsbank är att dela med oss av våra kunskaper och långa erfarenhet av SEO, Webbutveckling, SEM & SoMe.

Välj område

  • ALLA
  • SEO
  • WEBB
  • SEM
  • SOME
SEO
5 vanliga SEO-missar

Oavsett vilken bransch man är verksam i så finns det en rad missar som de flesta av våra SEO-kunder har gjort när de blir kund hos oss. Känner du igen dig i några av dessa punkter, var inte orolig! Ni är långt ifrån ensamma och vi finns här för att hjälpa er kriga om toppositionerna i Google, och övriga sökmotorernas, sökresultat!

Läs mer
SEO
Vad är metatitel- och beskrivning

Du kanske någon gång har stött på orden “metatitel” och “metabeskrivning”. Men vad är det egentligen? Hur optimerar man de och vad bör man tänka på?

Läs mer
SoMe
Målgrupper

Att ha en fungerande Facebook Pixel installerat på din hemsida är A och O för att lyckas med annonsering. Utan en pixel så kan du inte mäta och analysera resultatet av dina kampanjer och du kommer med största sannolikhet att kasta pengar i sjön.

Läs mer
SEM
SEM Ordlista

Om du aktivt annonserar på Google Ads eller går i tankarna på att börja göra detta kan det vara klokt att ha förståelse för vissa förkortningarna & termer inom detta. Därför har vi Frankly Media tagit fram en relevant ordlista som gör det enkelt för dig att förstå några av de mest använda termerna & förkortningarna inom Google Ads och annonsering online.

Läs mer
SEO
Vad är SEO?

När man talar om besökare till sin hemsida finns det två typer av trafik. Det ena är betald trafik som kan komma från exempelvis Facebook annonsering och det andra är organisk trafik. SEO, som även kallas sökmotoroptimering, fokuserar på den organiska trafiken genom sökmotorer.

Läs mer
Webb
Bästa webbhotellet för WordPress

Vi på Frankly Media har testat ett stort antal olika webbhotell och serverlösningar och i denna artikel vill vi dela med oss av lite insikter kring den hostinglösning vi anser är den bästa för WordPress.

Läs mer
SoMe
Facebook Pixel

Att ha en fungerande Facebook Pixel installerat på din hemsida är A och O för att lyckas med annonsering. Utan en pixel så kan du inte mäta och analysera resultatet av dina kampanjer och du kommer med största sannolikhet att kasta pengar i sjön.

Läs mer
SEO
Domänauktoritet

Vad är domänauktoritet, hur mäter man det, hur får man den att öka och hur arbetar vi själva med externa länkar? I denna artikel svarar vi på dessa funderingar.

Läs mer
SEM
CTR

Är du annonsör på Google Ads är CTR säkert ett begrepp som du hört talas om. Men vad betyder det och vad är “en bra CTR”?

Läs mer
Webb
5 saker att tänka på innan du installerar ett WordPress plugin

Med hjälp av plugins kan du utöka funktionaliteten i WordPress. Men det finns viktiga saker som du behöver tänka på innan du installerar ett WordPress plugin, för att inte riskera att hamna i de många fallgropar som finns.

Läs mer
SEM
Sökordsanalys

Allt arbete med sökmotoroptimering börjar med en sökordsanalys. För att kunna ranka på Google och andra sökmotorer behöver ditt innehåll på hemsidan vara optimerat för specifika sökord.

Läs mer