Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika plattformar.
Läs merUnder mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från EU 2023. För att behålla en korrekt och fullständig mätning i Google Analytics 4 och fortsatt effektiv användning av Google Ads är det nödvändigt att säkerställa korrekt insamling av användardata redan nu. Anpassning till de nya reglerna blir avgörande för att fortsätta dra nytta av dessa plattformar.
Läs merUpptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika plattformar.
Läs merAtt öka organisk räckvidd kan kännas svårt med konstanta algoritmuppdateringar. Läs våra konkreta tips på hur du kan öka organisk räckvidd 2024.
Läs merTikTok annonsering kan kännas förvirrande till en början, därför har vi listat samtliga format som finns att välja på. Vi listar även optimal längd och bildförhållande på plattformen.
Läs merUpplever du dig osäker på hur man kommer igång med sökmotoroptimering? Med vår checklista för SEO kan du komma igång redan idag! Ta del av vår guide om sökmotoroptimering (SEO) där vi tar upp de mest grundläggande och väsentliga för hur man optimerar en webbplats och förbättrar dess synlighet hos sökmotorerna.
Läs merAtt arbeta aktivt med konverteringsoptimering kan omvandla besökare till kunder. Läs våra 5 tips här för hur du lyckas med din konverteringsoptimering.
Läs merLär er stegen för att skapa en detaljerad persona som kan revolutionera er marknadsföringsstrategi. Utforska varför kundpersonor är så viktiga för att attrahera rätt kunder till ert företag.
Läs merLokal SEO är en strategi som fokuserar på att öka din webbplats synlighet i sökmotorresultat när användare söker efter produkter eller tjänster i ett specifikt geografiskt område
Läs merFör att lyckas på TikTok är det en god idé att inkludera SEO i din strategi. Nedan hittar du 4 SEO-principer som kommer öka både ditt engagemang och synlighet i flödet.
Läs merWebbanalys är en avgörande del för att förstå hur din webbplats presterar och hur du kan optimera den för sökmotorer.
Läs merTikTok har på kort tid blivit en av de mest populära plattformarna för att nå ut till en ung och engagerad publik. Med dess snabba tillväxt och kreativa möjligheter har TikTok blivit ett viktigt verktyg för marknadsförare. Vi sammanställt fem värdefulla tips för att hjälpa er skapa lyckade annonser.
Läs merJämförelse av Weglot och WPML: Vilket översättningsplugin passar dig bäst? Läs om fördelar och nackdelar för respektive plugin på Frankly Media.
Läs merUpptäck hur Google bedömer AI-genererat innehåll på webbsidor. Lär dig om kvalitet, E.A.T. – principen och den balanserade SEO-ansatsen för framgång.
Läs merVisste du att det går att öka organisk synlighet genom Pinterest? Läs mer för att få reda på hur du arbetar med SEO på den visuella plattformen.
Läs merOro över integritet och datahantering gör att många väljer bort Google Analytics. Vi har listat fyra alternativa analysverktyg här!
Läs merLär dig de nyckelprinciper som krävs för att skapa framgångsrik e-postmarknadsföring som engagerar din målgrupp och genererar önskade resultat.
Läs merUtforska hur AI förändrar landskapet för Digital Marknadsföring 2023. Läs om de senaste Trenderna och Teknikerna för att optimera din Marknadsföring med AI.
Läs merI detta inlägg belyser vi 5 sätt att effektivt arbeta med SEM och SEO för att uppnå framgång med din digitala marknadsföring. Läs mer här!
Läs merHur ofta bör man posta på sociala medier? Läs vår sammanställning över de populäraste kanalerna här.
Läs merMobil SEO (Mobile Friendly SEO) förbättrar din sajts synlighet, användarupplevelse på mobila enheter och gör att du rankar högre & ökar trafiken
Läs merBästa tiden att posta på sociala medier för att öka synligheten och engagemanget för dina inlägg (med infografik). Läs sammanfattningen här!
Läs merVisste du att Youtube är lika mycket sökmotor som videoplattform? Läs mer för att få reda på hur du effektivt kan arbeta med SEO på Youtube.
Läs merAtt använda sig av sökmotormarknadsföring (SEM) är idag för ett flertal företag ett snabbt och effektivt sätt att driva in trafik, generera köp/leads och öka ens intäkter. För de flesta förknippas SEM oftast med annonsering på Google, och något som inte är särskilt förvånande i och med deras överlägsna marknadsandelar. Däremot existerar det idag ett flertal andra alternativa sökmotorer som företag inte bör bortse från, Bing Ads är ett av dem.
Läs merFå ut det mesta av din Google Business Profile med vår guide från 2023. Optimera din verksamhetsprofil med rätt information för ökad synlighet.
Läs merHar du koll på den nya kampanjtypen Performance Max från Google? Vi har djupdykt i ämnet och testat oss fram för att kunna ge dig de bästa tipsen.
Läs merAnnonsering på Snapchat kan vara en effektiv strategi för att nå en ung och engagerad målgrupp. Lär dig mer om Snapchat-annonsering!
Läs merInvesterar ni i betald annonsering på sociala medier? Är ni dessutom aktiva på era organiska kanaler? Om svaret är ja på båda dessa frågor så säger vi, toppen! Dessa två går nämligen hand i hand och kan dra stor nytta av varandra.
Läs merI denna artikel belyser vi er om tre populära annonsformat inom Google Ads som används flitigt idag: sök, display & video.
Läs merI denna artikeln ger vi dig 7 användbara tips som du kan använda dig utav för att skriva SEO-vänliga blogginlägg 2023.
Läs merLäs om Googles nya funktioner för shoppingkampanjer och hur du nyttjar de på rätt sätt under säsongens viktigaste period, black week och julhandeln.
Läs merVill ditt företag nå potentiella kunder, generera fler leads eller nå ut till en specifik yrkesgrupp? Då är LinkedIn Ads rätt plattform för dig!
Läs merDen 14 oktober 2020 släppte Google deras nya version av Google Analytics, som man namngav till GA4.
Läs merOavsett vilken bransch man är verksam i så finns det en rad missar som de flesta av våra SEO-kunder har gjort när de blir kund hos oss. Känner du igen dig i några av dessa punkter, var inte orolig! Ni är långt ifrån ensamma och vi finns här för att hjälpa er kriga om toppositionerna i Google, och övriga sökmotorernas, sökresultat!
Läs merI denna artikeln förklarar vi vad crawlbudget är för någonting och vad du kan göra för att optimera den.
Läs merMed över 450 miljoner aktiva användare varje månad och ett växande antal konsumenter som använder plattformen för att upptäcka nya produkter är Pinterest en suverän källa för företag att driva trafik och försäljning.
Läs merMed över 450 miljoner aktiva användare varje månad och ett växande antal konsumenter som använder plattformen för att upptäcka nya produkter är Pinterest en suverän källa för företag att driva trafik och försäljning.
Läs merHögkvalitativa externa länkar som pekar till din hemsida är en rankingfaktor. Men dåliga länkar bör du avvisa. Läs mer hur du avvisar spamlänkar.
Läs merDe annonsörer som ger en utmärkt kundupplevelse kommer framöver att se en ökning i både ranking och andra synlighetsförbättringar för Google Shopping.
Läs merSEO-optimering av din butik i Shopify är avgörande för att hjälpa potentiella kunder att upptäcka din hemsida den organiska vägen.
Läs merMånga likställer ofta Pinterest med sociala nätverk som Facebook och Instagram men faktum är att den digitala kanalen är mycket mer än så. En hybrid mellan ett socialt medium och en sökmotor, skulle man kunna säga.
Läs merI denna artikel kommer du att få reda på varför Site Quality, det vill säga kvaliteten på hemsidan, är såpass viktig.
Läs merChansen är stor att du bara idag har snubblat över ett stort antal native annonser – förmodligen helt utan att du visste om det.
Läs merTa del av vår nybörjarguide och lär dig hur Google Analytics fungerar. Läs mer här!
Läs merNär du arbetar med SEO finns det en rad olika verktyg du kan använda dig av för att underlätta arbetet. Men många av dessa kan vara dyra – här tipsar vi dig om 5 gratis seo verktyg som kommer underlätta din vardag.
Läs merGoogle Shopping även tidigare känt för vissa som Google Product Search, Google Products & Froogle, är en prisjämförelsesajt som lanserades av Google år 2002 som syfte att låta användare söka efter produkter i webbutiker och jämföra priser mellan olika försäljare.
Läs merI denna artikel har vi sammanställt en ordlista A-Ö med ord, och termer, som du bör känna till för att lyckas med din digitala marknadsföring.
Läs merMed över 450 miljoner aktiva användare varje månad och ett växande antal konsumenter som använder plattformen för att upptäcka nya produkter är Pinterest en suverän källa för företag att driva trafik och försäljning.
Läs merI detta inlägg kommer vi upplysa er om några av de faktorer som vi anser är väsentliga för en framgångsrik annonsering på Google Ads.
Läs merVad är Teknisk SEO, hur arbetar man med det och kan man ranka högre tack vare det? I denna artikel svarar vi på dessa funderingar.
Läs merOavsett vilken bransch man är verksam i så finns det en rad missar som de flesta av våra SEO-kunder har gjort när de blir kund hos oss. Känner du igen dig i några av dessa punkter, var inte orolig! Ni är långt ifrån ensamma och vi finns här för att hjälpa er kriga om toppositionerna i Google, och övriga sökmotorernas, sökresultat!
Läs merDu kanske någon gång har stött på orden “metatitel” och “metabeskrivning”. Men vad är det egentligen? Hur optimerar man de och vad bör man tänka på?
Läs merAtt ha en fungerande Facebook Pixel installerat på din hemsida är A och O för att lyckas med annonsering. Utan en pixel så kan du inte mäta och analysera resultatet av dina kampanjer och du kommer med största sannolikhet att kasta pengar i sjön.
Läs merOm du aktivt annonserar på Google Ads eller går i tankarna på att börja göra detta kan det vara klokt att ha förståelse för vissa förkortningarna & termer inom detta. Därför har vi Frankly Media tagit fram en relevant ordlista som gör det enkelt för dig att förstå några av de mest använda termerna & förkortningarna inom Google Ads och annonsering online.
Läs merNär man talar om besökare till sin hemsida finns det två typer av trafik. Det ena är betald trafik som kan komma från exempelvis Facebook annonsering och det andra är organisk trafik. SEO, som även kallas sökmotoroptimering, fokuserar på den organiska trafiken genom sökmotorer.
Läs merVi på Frankly Media har testat ett stort antal olika webbhotell och serverlösningar och i denna artikel vill vi dela med oss av lite insikter kring den hostinglösning vi anser är den bästa för WordPress.
Läs merAtt ha en fungerande Facebook Pixel installerat på din hemsida är A och O för att lyckas med annonsering. Utan en pixel så kan du inte mäta och analysera resultatet av dina kampanjer och du kommer med största sannolikhet att kasta pengar i sjön.
Läs merVad är domänauktoritet, hur mäter man det, hur får man den att öka och hur arbetar vi själva med externa länkar? I denna artikel svarar vi på dessa funderingar.
Läs merÄr du annonsör på Google Ads är CTR säkert ett begrepp som du hört talas om. Men vad betyder det och vad är “en bra CTR”?
Läs merMed hjälp av plugins kan du utöka funktionaliteten i WordPress. Men det finns viktiga saker som du behöver tänka på innan du installerar ett WordPress plugin, för att inte riskera att hamna i de många fallgropar som finns.
Läs merAllt arbete med sökmotoroptimering börjar med en sökordsanalys. För att kunna ranka på Google och andra sökmotorer behöver ditt innehåll på hemsidan vara optimerat för specifika sökord.
Läs mer