Kunskapsbank

Välkommen till vår kunskapsbank. Syftet med vår kunskapsbank är att dela med oss av våra kunskaper och långa erfarenhet av SEO, Webbutveckling, SEM & SoMe.

Välj område

  • ALLA
  • SEO
  • WEBB
  • SEM
  • SOME
SEM
Native Annonsering – Marknadsföringens svarta får

Chansen är stor att du bara idag har snubblat över ett stort antal native annonser – förmodligen helt utan att du visste om det.

Läs mer
SEM
Hur fungerar Google Analytics?

Ta del av vår nybörjarguide och lär dig hur Google Analytics fungerar. Läs mer här!

Läs mer
SEO
5 gratis SEO verktyg du inte får missa

När du arbetar med SEO finns det en rad olika verktyg du kan använda dig av för att underlätta arbetet. Men många av dessa kan vara dyra – här tipsar vi dig om 5 gratis seo verktyg som kommer underlätta din vardag.

Läs mer
SEM
Vad är Google Shopping och vilka verksamheter bör komma igång med det?

Google Shopping även tidigare känt för vissa som Google Product Search, Google Products & Froogle, är en prisjämförelsesajt som lanserades av Google år 2002 som syfte att låta användare söka efter produkter i webbutiker och jämföra priser mellan olika försäljare.

Läs mer
SEM
Ordlista för Digital Marknadsföring

I denna artikel har vi sammanställt en ordlista A-Ö med ord, och termer, som du bör känna till för att lyckas med din digitala marknadsföring.

Läs mer
SoMe
Pinterest – Vad är det och hur fungerar det?

Med över 450 miljoner aktiva användare varje månad och ett växande antal konsumenter som använder plattformen för att upptäcka nya produkter är Pinterest en suverän källa för företag att driva trafik och försäljning.

Läs mer
SEM
Viktiga faktorer inom Google Ads

I detta inlägg kommer vi upplysa er om några av de faktorer som vi anser är väsentliga för en framgångsrik annonsering på Google Ads.

Läs mer
SEO
Vad är Teknisk SEO?

Vad är Teknisk SEO, hur arbetar man med det och kan man ranka högre tack vare det? I denna artikel svarar vi på dessa funderingar.

Läs mer
SEO
5 vanliga SEO-missar

Oavsett vilken bransch man är verksam i så finns det en rad missar som de flesta av våra SEO-kunder har gjort när de blir kund hos oss. Känner du igen dig i några av dessa punkter, var inte orolig! Ni är långt ifrån ensamma och vi finns här för att hjälpa er kriga om toppositionerna i Google, och övriga sökmotorernas, sökresultat!

Läs mer
SEO
Vad är metatitel- och beskrivning

Du kanske någon gång har stött på orden “metatitel” och “metabeskrivning”. Men vad är det egentligen? Hur optimerar man de och vad bör man tänka på?

Läs mer
SoMe
Målgrupper

Att ha en fungerande Facebook Pixel installerat på din hemsida är A och O för att lyckas med annonsering. Utan en pixel så kan du inte mäta och analysera resultatet av dina kampanjer och du kommer med största sannolikhet att kasta pengar i sjön.

Läs mer
SEM
SEM Ordlista

Om du aktivt annonserar på Google Ads eller går i tankarna på att börja göra detta kan det vara klokt att ha förståelse för vissa förkortningarna & termer inom detta. Därför har vi Frankly Media tagit fram en relevant ordlista som gör det enkelt för dig att förstå några av de mest använda termerna & förkortningarna inom Google Ads och annonsering online.

Läs mer
SEO
Vad är SEO?

När man talar om besökare till sin hemsida finns det två typer av trafik. Det ena är betald trafik som kan komma från exempelvis Facebook annonsering och det andra är organisk trafik. SEO, som även kallas sökmotoroptimering, fokuserar på den organiska trafiken genom sökmotorer.

Läs mer
Webb
Bästa webbhotellet för WordPress

Vi på Frankly Media har testat ett stort antal olika webbhotell och serverlösningar och i denna artikel vill vi dela med oss av lite insikter kring den hostinglösning vi anser är den bästa för WordPress.

Läs mer
SoMe
Facebook Pixel

Att ha en fungerande Facebook Pixel installerat på din hemsida är A och O för att lyckas med annonsering. Utan en pixel så kan du inte mäta och analysera resultatet av dina kampanjer och du kommer med största sannolikhet att kasta pengar i sjön.

Läs mer
SEO
Domänauktoritet

Vad är domänauktoritet, hur mäter man det, hur får man den att öka och hur arbetar vi själva med externa länkar? I denna artikel svarar vi på dessa funderingar.

Läs mer
SEM
CTR

Är du annonsör på Google Ads är CTR säkert ett begrepp som du hört talas om. Men vad betyder det och vad är “en bra CTR”?

Läs mer
Webb
5 saker att tänka på innan du installerar ett WordPress plugin

Med hjälp av plugins kan du utöka funktionaliteten i WordPress. Men det finns viktiga saker som du behöver tänka på innan du installerar ett WordPress plugin, för att inte riskera att hamna i de många fallgropar som finns.

Läs mer
SEM
Sökordsanalys

Allt arbete med sökmotoroptimering börjar med en sökordsanalys. För att kunna ranka på Google och andra sökmotorer behöver ditt innehåll på hemsidan vara optimerat för specifika sökord.

Läs mer