Tjänster

Rating & Reviews

Genom att aktivera konsumentrecensioner hjälper du dina kunder att fatta rätt köpsbeslut på ett transparant och autentiskt sätt. En nöjd kund är den mest trovärdiga säljaren av dina produkter och tjänster. Låt oss hjälpa er att lyfta era produkter samt öka försäljningen online.

Öka köparens förtroende och öka försäljningen.

Betyg och recensioner har visat sig konvertera hemsidebesökare till köpare.

%

av alla konsumenter läser vanligtvis produktbetyg och recensioner innan de genomför ett köp.

%

av alla onlineköp sker på produktsidor med betyg och recensionsinnehåll.

%

av all trafik till produktsidor sker på produktsidor med betyg och recensionerinnehåll.

Varför är det viktigt med betyg & recensioner?

Betyg och recensioner kan lyfta eller förstöra ditt företag.

I vår digitala tidsålder kan det vara svårt att hitta ett företag som inte alls har en närvaro online. Oavsett om det är en webbplats, ett konto på sociala medier eller en app, är de flesta företag tillgängliga för konsumenter från bekvämligheten av sina egna hem. Men hur är det med betyg & recensioner? De är trots allt extremt viktiga för företag eftersom de kan lyfta eller förstöra ett företag.

Därför är betyg & recensioner viktiga

Det finns många anledningar till varför betyg och recensioner (konsumentrecensioner) är viktiga för företag. Här är några exempel.

En anledning är att de hjälper kunder att fatta välgrundade beslut om vilka produkter de ska köpa. Det kan vara svårt att veta vilken produkt som är bäst utan att läsa andras åsikter i frågan. Betyg och recensioner hjälper också kunder att förstå hur en produkt fungerar i verkligheten innan de köper den. Om någon till exempel letar efter ett par nya skor kan de läsa recensioner för att se om andra hade problem med storlek eller komfort innan de köpte dem själva.

Slutligen, betyg och recensioner ger kunderna sinnesfrid när de gör inköp eftersom de vet att andra har provat produkten innan dem och tyckt om den tillräckligt mycket för att skriva om den online.

Hur får man fler betyg & recensioner som företag?

Nu när du vet varför betyg och recensioner är viktiga, är det dags att lära dig hur du får fler av dem.

Det finns några sätt att göra detta. Ett sätt är att be om feedback efter att kunden har gjort ett köp. Om någon till exempel köper ett par skor från din butik kan du fråga dem om de gillade produkten och sedan ge dem chansen att lämna en recension på din webbplats. Ett annat sätt är att belöna kunder för att de lämnar recensioner. Till exempel, om någon lämnar en femstjärnig recension på din webbplats kan du ge dem 10% rabatt på nästa köp. Slutligen kan du använda sociala medier som en kanal för att få fler recensioner. Att publicera inlägg om dina produkter på Facebook eller Instagram kan hjälpa till att öka kännedomen om ditt företag och uppmuntra människor att skriva recensioner om vad de har köpt från dig tidigare.

Sammanfattningsvis är betyg och recensioner viktiga för e-handelsföretag eftersom de hjälper till att bygga en pålitlig image av ditt företag genom att visa dina kunders tidigare reaktioner.

Fullservicebyrå inom digital marknadsföring

Frankly Media är en fullservicebyrå inom digital marknadsföring med kontor i både Stockholm och Göteborg. Genom kommunikation och digital expertis så hjälper vi ert företag att öka trafik och försäljning med mätbara resultat.

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

Senaste nytt från kunskapsbanken

SoMe
Börja annonsera på Reddit

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer
SoMe
Omnikanal-marknadsföring: vi guidar dig

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer