Tjänster
Rating & Reviews
Öka köparens förtroende och öka försäljningen.
Betyg och recensioner har visat sig konvertera hemsidebesökare till köpare.
%
av alla konsumenter läser vanligtvis produktbetyg och recensioner innan de genomför ett köp.
%
av alla onlineköp sker på produktsidor med betyg och recensionsinnehåll.
%
av all trafik till produktsidor sker på produktsidor med betyg och recensionerinnehåll.

Varför är det viktigt med betyg & recensioner?
Betyg och recensioner kan lyfta eller förstöra ditt företag.
I vår digitala tidsålder kan det vara svårt att hitta ett företag som inte alls har en närvaro online. Oavsett om det är en webbplats, ett konto på sociala medier eller en app, är de flesta företag tillgängliga för konsumenter från bekvämligheten av sina egna hem. Men hur är det med betyg & recensioner? De är trots allt extremt viktiga för företag eftersom de kan lyfta eller förstöra ett företag.
Därför är betyg & recensioner viktiga
Det finns många anledningar till varför betyg och recensioner (konsumentrecensioner) är viktiga för företag. Här är några exempel.
En anledning är att de hjälper kunder att fatta välgrundade beslut om vilka produkter de ska köpa. Det kan vara svårt att veta vilken produkt som är bäst utan att läsa andras åsikter i frågan. Betyg och recensioner hjälper också kunder att förstå hur en produkt fungerar i verkligheten innan de köper den. Om någon till exempel letar efter ett par nya skor kan de läsa recensioner för att se om andra hade problem med storlek eller komfort innan de köpte dem själva.
Slutligen, betyg och recensioner ger kunderna sinnesfrid när de gör inköp eftersom de vet att andra har provat produkten innan dem och tyckt om den tillräckligt mycket för att skriva om den online.


Hur får man fler betyg & recensioner som företag?
Nu när du vet varför betyg och recensioner är viktiga, är det dags att lära dig hur du får fler av dem.
Det finns några sätt att göra detta. Ett sätt är att be om feedback efter att kunden har gjort ett köp. Om någon till exempel köper ett par skor från din butik kan du fråga dem om de gillade produkten och sedan ge dem chansen att lämna en recension på din webbplats. Ett annat sätt är att belöna kunder för att de lämnar recensioner. Till exempel, om någon lämnar en femstjärnig recension på din webbplats kan du ge dem 10% rabatt på nästa köp. Slutligen kan du använda sociala medier som en kanal för att få fler recensioner. Att publicera inlägg om dina produkter på Facebook eller Instagram kan hjälpa till att öka kännedomen om ditt företag och uppmuntra människor att skriva recensioner om vad de har köpt från dig tidigare.
Sammanfattningsvis är betyg och recensioner viktiga för e-handelsföretag eftersom de hjälper till att bygga en pålitlig image av ditt företag genom att visa dina kunders tidigare reaktioner.

Speak Frankly.
Kontakta oss på speak@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.
Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här
Senaste nytt från kunskapsbanken
Jämförelse av Weglot och WPML: Vilket översättningsplugin passar dig bäst? Läs om fördelar och nackdelar...
Läs merUpptäck hur Google bedömer AI-genererat innehåll på webbsidor. Lär dig om kvalitet, E.A.T. - principen...
Läs merVisste du att det går att öka organisk synlighet genom Pinterest? Läs mer för att...
Läs mer