Tjänster

Webbanalys

Er besöksdata är värdefull. Vi analyserar trafik och beteende på hemsidan för att mäta effekten av era digitala aktiviteter.

Installation av Google Analytics

Google Analytics ger dig värdefulla insikter om de som besöker din hemsida.

Om du inte redan har installerat Google Analytics så hjälper vi dig att skapa ett nytt konto och implementerar spårning på din webbplats.

Analys & rapportering

Vi hjälper dig att förstå och analysera din Google Analytics-data.

Genom att identifiera din viktigaste trafikkällor och besökare kan du mäta effekten av dina digitala aktiviteter. Vi skickar månatliga rapporter där vi sammanställer statistik så att du får en tydlig bild av resultaten.

Konverteringsspårning

Behöver du hjälp med att spåra skickade kontaktformulär eller besök till nyckelsidor?

Vi skapar konverteringsmål i Google Analytics som gör det mäjligt att se vilka besökare som slutför aktiviteter på din hemsida. Målen kan sättas upp med hjälp av händelsespårning eller genom att ange specifika urler.

E-handelsspårning

För att mäta transaktioner och försäljning i din webbshop så aktiverar vi e-handelsspårning i Google Analytics.

Med e-handelsspårning på plats kan du tydligt se vilka trafikkällor som genererar ökad försäljning och vilka produkter dina besökare köper. Du kan även mäta ordervärden och räkna ut ROI per kanal..

Fullservicebyrå inom digital marknadsföring

Frankly Media är en fullservicebyrå inom digital marknadsföring med kontor i både Stockholm och Göteborg. Genom kommunikation och digital expertis så hjälper vi ert företag att öka trafik och försäljning med mätbara resultat.

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

Vanliga frågor & svar inom Webbanalys

Vad är webbanalys och varför är det viktigt för ert företag?

Webbanalys är processen att samla in, analysera och tolka data om hur användare interagerar med er webbplats. Detta är viktigt för ert företag eftersom det ger insikter om er webbplats prestanda, besökarnas beteende och hjälper er att fatta datadrivna beslut för att förbättra användarupplevelsen och konverteringsfrekvensen.

Hur kan webbanalys hjälpa er att förstå era målgrupper?

Genom att analysera data som besökares demografi, beteende och källor för trafik kan ni få en djupare förståelse för era målgrupper. Detta hjälper er att anpassa ert webbplatsinnehåll och marknadsföringsinsatser för att bättre nå och engagera era användare.

Hur kan man spåra konverteringar på webbplatsen?

För att spåra konverteringar på er webbplats kan ni använda mål- och konverteringsspårning i webbanalysverktygen. På Frankly Media bistår vi med hjälp för att ställa in mål, som till exempel ett genomfört köp eller en prenumeration, och verktyget spårar när användare slutför dessa mål. Det ger er goda insikter om hur effektiv er webbplats är när det gäller att driva konverteringar.

Vilka trender inom webbanalys bör man vara medveten om?

Några aktuella trender inom webbanalys inkluderar ökad fokus på dataskydd och integritet, användningen av maskininlärning och AI för att analysera data, och en ökande betoning på realtidsanalys för att snabbt anpassa och optimera webbupplevelsen.

Senaste nytt från Kunskapsbanken

SoMe
Börja annonsera på Reddit

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer
SoMe
Omnikanal-marknadsföring: vi guidar dig

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer