Tjänster

Sökmotoroptimering – vi hjälper er med SEO

Vill ni öka er organiska trafik till hemsidan som i sin tur leder till konverteringar utan att behöva använda betald annonsering? Låt oss som SEO-byrå i Stockholm & Göteborg hjälpa ert företag idag med sökmotoroptimering för att nå potentiella kunder!

Svårt att hitta rätt SEO-byrå?

När det kommer till att hitta rätt SEO-byrå kan det i många fall vara komplext och tidskrävande. I synnerhet för den som person som inte innehar någon tidigare erfarenhet av on-page, redaktionell & teknisk SEO. Idag existerar det ett flertal SEO-byråer som tillhandahåller liknande tjänster och priset kan skilja sig rejält. Så vilken av alla dessa byråer bör man välja?

Vi hjälper er med SoMe, SEO & SEM

Vi på Frankly Media är idag en digitalbyrå i Stockholm & Göteborg som tillhandahåller det mesta vad gäller digitala marknadsföringstjänster som SEM, SEO & SoMe. Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och du kan lita på att vi tar fram den bästa lösningen för just dig och ditt företag.

KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT

Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete

KUNDCASE | CENTRALBADET

Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

Så jobbar vi med SEO

1. Audit

Vi börjar med att göra en nulägesanalys för att skapa en tydlig bild av hemsidan och vilka åtgärder som behöver tas framöver. Under vår audit kollar vi även på hur mycket trafik och konverteringar hemsidan genererar organiskt idag.

2. Strategi

Efter att vi har gjort en audit, diskuterar vi i samråd med er vilka önskade målsättningar och KPI:er som bör tas i beaktning. Detta för att skapa en så bra grund och långsiktigt arbete framåt som möjligt.

3. Uppsättning

Därefter ser vi till att vi har tillgång till hemsidan och implementera andra väsentliga analys- och mätverktyg som behövs för att kunna utföra ett så bra SEO-arbete som möjligt.

4. Optimering

När uppsättningen är klar så kan våra SEO-specialister börja optimera innehållet på hemsidan utifrån nulägesanalysen och den uppsatta strategin för att öka er organiska synlighet och driva in ökad relevant trafik.

5. Rapportering

Löpande uppdaterar vi er med genomförda åtgärder och presenterar planerade åtgärder som skall tas framåt. Detta följs sedan upp månadsvis med en rapport där vi tillsammans med er bokar ett fysiskt möte eller videosamtal. Under mötet går vi mer djupgående går in på hur det har gått under månaden sett till utvalda KPI:er och sökordens ranking.

Vanliga frågor & svar inom SEO

Vad är SEO?

Förkortningen SEO står för search engine optimization eller sökmotoroptimering, som kortfattat innebär att man arbetar med den organiska trafiken istället för den betalda trafiken genom aktivt arbete och förbättringar på sin webbplats. Detta för att öka synligheten för människor som söker efter liknande produkter eller tjänster som just ditt företag erbjuder i Google, Bing eller andra sökmotorer. Vill du lära dig mer om SEO? Läs artikeln Vad är SEO?

Varför ska man jobba med SEO?

Att ha bra synlighet i sökresultaten hos de olika sökmotorerna är viktigt, då majoriteten av kunderna börjar sin köpresa och gör research genom en sökmotor. Att arbeta aktivt med att förbättra sin hemsida och sökmotoroptimera ökar sannolikheten att just ditt företag syns, ökar organisk trafik till hemsidan och attraherar nya potentiella kunder. Om du däremot inte väljer att arbeta aktivt med SEO finns de stor risk att konkurrenterna springer ifrån dig.

Vad är skillnaden mellan SEO och SEM?

Sökmotoroptimering som tidigare nämnt hjälper till att öka synligheten för potentiella kunder som söker efter liknande produkter eller tjänster som du erbjuder. Betald digital marknadsföring ökar däremot medvetenheten och intresset för dina produkter eller tjänster. Att kombinera både sökmotoroptimering och betald marknadsföring med varandra är däremot att föredra. Genom att kombinera exempelvis sökmotoroptimering med sökordsannonsering kan du ta del av viktiga lärdomar från respektive kanal, men du får också möjligheten att maximera din synlighet hos sökmotorerna. Att implementera Omni-channel strategi för att skapa en så bra användarupplevelse för både befintliga och potentiella kunder oavsett enhet eller kanal ger dig större möjlighet att bibehålla dina kunder, men också att locka potentiella kunder.

Senaste nytt från Kunskapsbanken

SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer
SoMe
Omnikanal-marknadsföring: vi guidar dig

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SoMe
Så ökar du organisk räckvidd 2024

Att öka organisk räckvidd kan kännas svårt med konstanta algoritmuppdateringar. Läs våra konkreta tips på...

Läs mer