Tjänster
YouTube Ads byrå – Stockholm & Göteborg
Är ni intresserade av att börja annonsera på YouTube men är osäkra på hur ni ska börja? Vi på Frankly Media hjälper er gärna. Vi har gedigen erfarenhet av att annonsera på Youtube och god förståelse för vad som krävs för att se resultat. Tillsammans med er tar vi fram en strategi för att säkerställa att er YouTube-annonsering blir både kostnadseffektiv och träffsäker.
Så kommer du igång med Youtube annonsering
Youtube är den webbplats som får flest dagliga besök efter Google. Därmed är Youtube annonsering en god möjlighet för företag att nå ut med sina tjänster till en stor del av sin målgrupp. Att annonsera på Youtube erbjuder ett brett urval av inriktningsmetoder och annonsformat beroende på vald målsättning. Man kan skapa nischade målgrupper beroende på demografi, intresse och vad användarna tittar på för innehåll. Vi på Frankly Media har hjälpt ett flertal av våra kunder att sätta strategi för Youtube ads och vet vilken typ av innehåll som passar för plattformen.
Med oss som er digitala partner inom Youtube ads kan ni vara trygga i att vi tar fram en lösning som är rätt för just ert företag.


Vi hjälper er med SoMe, SEO & SEM
Det digitala landskapet förändras hela tiden och om man ej besitter erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring kan det lätt kännas övermäktigt. Vi på Frankly Media är en digitalbyrå som tillhandahåller det mesta inom digitala marknadsföringstjänster som SoMe, SEO & SEM. Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och tror på full transparens genom hela samarbetet.
KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT
Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete →
KUNDCASE | CENTRALBADET
Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning →

Speak Frankly.
Kontakta oss på speak@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.
Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här
Fördelar med att annonsera på Youtube
Stor användarbas
Youtube har en stor användarbas med cirka 3 miljarder aktiva användare varje dag. Endast i Sverige beräknar man att 91% av befolkningen varit aktiv på plattformen vid något tillfälle. Detta gör Pinterest till en utmärkt plattform att nå ut till både befintliga och nya kunder.
Nå rätt målgrupp
Youtube har ett brett utbud av målgruppsstyrning. Rikta annonser baserat på demografi, intresse, beteende och sökord. Man kan även arbeta med retargeting och kundlistor.
Skapa en kampanj på nolltid
För att skapa en kampanj på Youtube kopplar man sitt Youtube-konto till sitt konto på Google Ads. Därefter kan man snabbt och smidigt skapa en kampanj utifrån ett flertal olika målsättningar.
Kostnadseffektivt
Youtube erbjuder ett flertal olika annonsformat och målsättningar där företag själva kan bestämma om de vill betala baserat på videovisningar eller exponeringar. Även om man har en mindre budget har man god möjlighet att nå ut brett.
Så jobbar vi med YouTube Ads

1. Analys
Vi inleder med att göra ett flertal analyser för att lägga en grund inför kommande strategi. Här ser vi över konkurrenter, målgrupper och innehåll för att säkerställa att vår annonsering blir så träffsäker och kostnadseffektiv som möjligt. Om ni redan har testat annonsering på Youtube innan gör vi även grundlig analys av era tidigare kampanjer.
2. Strategi


3. Uppsättning
4. Optimering


5. Rapportering
Vanliga frågor & svar inom SoMe
Vad kostar det att annonsera på Youtube?
När ni annonserar på Youtube bestämmer ni själva hur mycket ni ska spendera och Youtube ads fungerar även om man har en mindre budget. Priset varierar mellan olika annonsformat och målsättningar, men räkna med att det krävs minst 100 kr per dag för att se resultat.
Behöver jag en Youtube-kanal för att annonsera på Youtube?
Ja, för att annonsera på Youtube behöver man sätta upp en Youtube-kanal innan. Via den laddar ni upp era annons-videos och aktiverar sedan kampanjen genom Google Ads.
Var och när visas dina annonser på Youtube?
Var och när era annonser visas beror på vilket annonsformat ni väljer. Youtube erbjuder annonsformat som visas före, under eller efter att användaren tittat på en video. Man kan även välja korta eller längre annonser, som beroende på format är möjliga för användaren att hoppa över efter en viss tid har passerat.
Senaste nytt från Kunskapsbanken
Hur ofta bör man posta på sociala medier? Läs vår sammanställning över de populäraste kanalerna...
Läs merMobil SEO (Mobile Friendly SEO) förbättrar din sajts synlighet, användarupplevelse på mobila enheter och gör...
Läs merBästa tiden att posta på sociala medier för att öka synligheten och engagemanget för dina...
Läs mer