Frankly Media
Pinterest Ads byrå – Stockholm & Göteborg
Har ni börjat fundera på att testa Pinterest ads men vet inte hur ni ska ska komma igång? Då har ni hamnat rätt. På Frankly Media har vi gedigen erfarenhet av att annonsera på Pinterest och förstår vad plattformen efterfrågar. Utifrån er verksamhet tar vi fram en strategi för att er Pinterest annonsering ska bli så kostnadseffektiv och träffsäker som möjligt.
Kom igång med Pinterest annonsering
Pinterest är idag en av de allra mest snabbt växande plattformarna och har hundratals miljoner aktiva användare varje dag. Det är en visuell plattform där användare delar och sparar både bilder och videos. Om ert företag erbjuder visuellt tilltalande produkter eller tjänster är Pinterest absolut en plattform för er. Vi har hjälpt ett flertal av våra kunder att komma igång med sin Pinterest annonsering och även hjälpt till med strategier för deras organiska närvaro på plattformen.
Med oss som er digitala partner inom Pinterest ads kan ni vara trygga i att vi tar fram en lösning som är rätt för just ert företag.


Vi hjälper er med SoMe, SEO & SEM
Det digitala landskapet förändras hela tiden och om man ej besitter erfarenhet av att arbeta med digital marknadsföring kan det lätt kännas övermäktigt. Vi på Frankly Media är en digitalbyrå som tillhandahåller det mesta inom digitala marknadsföringstjänster som SoMe, SEO & SEM. Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och tror på full transparens genom hela samarbetet.
Fördelar med att annonsera på Pinterest
Stor användarbas
Pinterest har en stor användarbas med över 400 miljoner aktiva användare runt om i världen varje månad. Detta gör Pinterest till en utmärkt plattform för att nå ut till många och engagerade personer.
Riktad annonsering
Pinterest tillåter er verksamhet att rikta era annonser mot specifika målgrupper baserat på faktorer som demografi, intressen, beteenden och sökord. Detta hjälper er att lättare nå personer som är intresserade av ert varumärke och erbjudande.
Engagerade användare
Personer som använder Pinterest använder ofta appen för att aktivt söka efter idéer eller inspiration, vilket innebär att de ofta är mer villiga att köpa om de hittar rätt produkt. Med det kan Pinterest vara en väldigt effektiv plattform för att öka försäljning.
Kostnadseffektivt
Jämfört med många andra plattformar kan annonsering på Pinterest vara väldigt kostnadseffektivt. Som företag kan ni själva bestämma budget och betala endast för klick eller exponeringar.
Så jobbar vi med Pinterest Ads

1. Analys
2. Strategi


3. Uppsättning
4. Optimering


5. Rapportering
KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT
Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete →
KUNDCASE | CENTRALBADET
Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning →

Speak Frankly.
Kontakta oss på speak@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.
Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här
Vanliga frågor & svar inom Pinterest Ads
Hur effektivt är det att annonsera på Pinterest?
I snitt ligger en konverteringsgrad på Pinterest mellan 1.5% till 8.5%. Detta kan kännas lite väl brett men konverteringsgraden för just ert företag beror på en rad olika faktorer. Som storlek på målgrupp, kostnaden på era produkter eller tjänster, och ert innehåll.
Vad kostar det att annonsera på Pinterest?
Jämfört med många andra annonsplattformar är Pinterest en väldigt kostnadseffektiv plattform oavsett målsättning. För att boosta trafik till er hemsida kan ni räkna med att betala mellan 1-5 kr per klick, och för varumärkeskännedom betalar ni mellan 15-50 kr per 1000 exponeringar.
Hur lång tid tar det innan man ser resultat?
Hur lång tid det tar innan ni kan se resultat av er annonsering på Pinterest beror på en rad olika faktorer, men räkna med att det krävs minst 2 veckor innan systemet börjar placera era annonser helt rätt mot er målgrupp.
Vilket annonsformat funkar bäst på Pinterest?
Standard pins. Att arbeta organiskt på Pinterest kommer att gynna er annonsering, och det annonsformat som gör sig allra bäst på plattformen är sponsra just standard pins. Över 80% av Pinterest användare gör ett köp baserat på företags egna pins och att sponsra dessa ger er möjlighet att nå ut bredare.
Senaste nytt från Kunskapsbanken
Hur ofta bör man posta på sociala medier? Läs vår sammanställning över de populäraste kanalerna...
Läs merMobil SEO (Mobile Friendly SEO) förbättrar din sajts synlighet, användarupplevelse på mobila enheter och gör...
Läs merBästa tiden att posta på sociala medier för att öka synligheten och engagemanget för dina...
Läs mer