Tjänster

LinkedIn Ads byrå – Stockholm & Göteborg

Är ni intresserade av att testa Linkedin ads? Kanske för att nå mot professionella yrkesgrupper eller försäljning B2B? Vi på Frankly Media har lång erfarenhet av att jobba med plattformen och mot olika branscher. Utifrån er verksamhet och bransch tar vi fram en strategi för att er LinkedIn annonsering ska bli så träffsäker och kostnadseffektiv som möjligt. Detta för att generera kvalitativ trafik och leads in till er webbplats.

Kom igång med LinkedIn annonsering

Om du vill marknadsföra ditt företag och dina produkter eller tjänster för en professionell publik, kan LinkedIn Ads vara ett bra alternativ för dig. Men innan du börjar annonsera på LinkedIn, är det viktigt att du vet hur du kommer igång och hur du kan optimera dina annonser för att få bästa möjliga resultat.

Fördelar med att annonsera på LinkedIn

Riktad annonsering

LinkedIn ger dig möjligheten att rikta in dig på en specifik målgrupp baserat på faktorer som bransch, befattning, företagsstorlek, geografisk plats, utbildning, intressen och mycket mer. Detta gör det möjligt för dig att nå ut till de personer som är mest relevanta för ditt företag och dina produkter eller tjänster.

Professionell publik

LinkedIn är en plattform som främst används av professionella och affärsinriktade användare. Det betyder att din annons kommer att ses av personer som är mer benägna att vara intresserade av din verksamhet, vilket ökar chansen för affärer och konverteringar.

Flexibilitet

LinkedIn erbjuder flera olika annonsformat, inklusive Sponsored Content, Sponsored InMail, Display Ads, Dynamic Ads och mycket mer. Detta ger dig flexibiliteten att välja det annonsformat som passar bäst för dina mål och din målgrupp.

Bättre ROI

Eftersom LinkedIn annonsering är så riktad och professionell, kan du se en högre ROI (Return on Investment) jämfört med andra plattformar – speciellt för B2B. Detta gör det möjligt för dig att få mer värde för dina annonseringspengar.

KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT

Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete

KUNDCASE | CENTRALBADET

Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

Så jobbar vi med LinkedIn Ads

1. Analys

Vi börjar alltid med en noggrann analys av din målgrupp och dina mål. Vi tittar på din målgrupps demografi, yrkestitlar, intressen och beteenden på LinkedIn, samt dina affärsmål och annonsbudget. Här kikar vi även på konkurrenter för att se hur andra utrycker och riktar sig.

2. Strategi

Baserat på vår analys skapar vi en anpassad strategi för din LinkedIn-annonsering. Vi rekommenderar de mest lämpliga annonsformaten, målgruppsinställningarna och budstrategierna för att uppnå dina affärsmål.

3. Uppsättning

I steg 3 skapar vi sedan dina LinkedIn-annonser genom att skriva relevant annonskopia, välja bilder och rikta till en relevant landingssida. Vi ställer också in din kampanj med nödvändiga inställningar, inklusive målgrupp, budget och budgivning.

4. Optimering

Vi övervakar och optimerar dina annonser kontinuerligt under kampanjperioden. Vi justerar budgivning, målgrupp och andra inställningar för att maximera dina resultat och försöker förbättra dina KPI:er (Key Performance Indicators).

5. Rapportering

Vi erbjuder löpande rapportering av hur era annonser presterar. Även varje månad sammanställs samtliga siffror och insatser och det görs en analys och plan framåt. Vi ger dig värdefulla insikter om din målgrupp och hur du kan förbättra framtida kampanjer. Detta presenteras för er genom ett längre fysiskt eller digitalt möte.

Andra sociala medier

Vår digitala marknadsföringsbyrå jobbar inte bara med Linkedin utan alla sociala medier såsom Facebook (Meta), Instagram, Pinterest, Tiktok med mera. Oftast är kombinationen av flera kanaler den bästa strategin framåt och här häjlper vi er både med strategi och uppsättning inom det digitala. Sociala mider jobbar ofta assisterande och vår rekomendation är alltid att jobba tillsammans med både SEO och SEM, speciellt om köpresan är lite längre och kunder behöver flera påminelser för att fatta ett beslut.

Vanliga frågor & svar inom LinkedIn Ads

Vilka typer av annonser kan man skapa på LinkedIn?

Det finns flera olika typer av annonser på LinkedIn, inklusive Sponsored Content, Sponsored InMail, Dynamic Ads och Text Ads.

Hur väljer man rätt målgrupp för annonsen?

Målgrupper går att välja baserat på faktorer som jobbtitel, bransch, företagsstorlek, geografisk plats och mycket mer. Man kana även mata in färdiga lisor på personer eller företag man vill nå ut till.

Hur fungerar budgivningen på LinkedIn Ads?

Det går att välja mellan automatisk budgivning, där LinkedIn automatiskt optimerar budgivningen för att maximera dina resultat, eller manuell budgivning, där man själv ställer in hur mycket man vill betala för annonserna.

Hur kan optimeras annonser på LinkedIn Ads?

Man kan optimera annonser på LinkedIn Ads genom att testa olika annonseringstyper, målgrupper, budgivningar och annonskreativ. Det är också viktigt att regelbundet övervaka rapporterna för att se hur annonserna presterar och justera efter eran strategi och behov.

Kan man spåra resultatet av annonser på LinkedIn?

Ja, LinkedIn Ads erbjuder detaljerade rapporter som ger er insikt i hur annonserna presterar och vilken typ av resultat de genererar. Med hjälp av en LinkedIn pixel kan man också säkerställa att vi optimerar mot rätt mål.

Hur lång tid tar det innan man ser resultat på linkedin annonsering?

Tiden det tar att se resultat på LinkedIn-annonsering varierar beroende på dina affärsmål, budget och annonsinställningar. Om ditt mål är att öka varumärkesmedvetenheten och engagemanget kan du se resultat relativt snabbt efter att din annons har publicerats eftersom LinkedIn-annonser tenderar att generera högre klickfrekvenser och engagemang jämfört med andra sociala plattformar. Men om ditt mål är att generera leads eller öka försäljningen kan det ta lite längre tid att se resultat eftersom det beror på hur kvalificerade dina leads är och hur lång tid det tar för dem att konvertera till kunder. Det är också viktigt att komma ihåg att LinkedIn-annonsering är en långsiktig strategi och att du kanske behöver justera och optimera dina annonser över tid för att maximera resultatet.

Senaste nytt från Kunskapsbanken

SEM
Tips för Google Ads: 5 sätt att granska och optimera era kampanjer för att öka resultaten

Checklista för Google Ads: 5 sätt att granska och optimera dina kampanjer för att öka...

Läs mer
SoMe
Börja annonsera på Reddit

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer