FRANKLY MEDIA

Kundcase – Konstlagret

Frankly Media fick uppdraget att hantera Konstlagrets digitala marknadsföring samt sökmotoroptimering av webbshop på fem olika språk och marknader.

Kundcase Konstlagret

Om Konstlagret

Englesson är en svensk möbeltillverkare som tillverkar möbler och sängar av hög kvalitet. I mer än 50 år har Englessons klassiska soffor, fåtöljer, bokhyllor och vitrinskåp varit populära inslag i svenska vardagsrum.

SEO

Inför lansering av Konstlagrets nya webbshop genomförde vi en komplett sökmotoroptimering av alla sidor på svenska, engelska, norska, danska och tyska.

Genom att identifiera de viktigaste sökorden för varje marknad har vi lyckats öka trafiken från Google och andra sökmotorer.

Besök

%

Sidor/besök

Gen. tid/besök

%

Bounce rate

%

CTR

Annonsposition

CPC

%

Konverteringar

Google Ads (SEM)

Google Ads är en mycket viktig kanal för Konstlagret som får en stor del av trafiken till hemsidan från sökmotorannonsering.

Konkurrensen kring sökningar efter tavlor online är tuff med ett stort antal annonsörer som kämpar om att synas. Vi optimerade Konstlagrets sökordskampanjer för att sänka CPC och kostnad per konvertering.

Facebook & Instagram

Genom retargetingkampanjer på Facebook och Instagram kan vi nå tidigare besökare till Konstlagrets webbshop med dynamiska produktannonser.

Dynamisk retargeting är effektivt sätt driva trafik och försäljning då personer som visat intresse för specifika produkter genererar en högre konverteringsgrad.

Räckvidd

Reaktioner

Visningar

Klick

Testimonial

Honesty is preferred, Trust is earned, Respect is gained and Loyalty is returned.

Frankly speaking – vi har haft ett nära samarbete det senaste året med att få lanserat vår nya hemsida. Jag ser detta som början på ett långt och strategiskt samarbete mellan Frankly Media och Konstlagret där vi kommer att fortsätta att växa och utvecklas tillsammans.

– Mikael Friberg, Konstlagret