Kundcase - Konstlagret

Frankly Media fick uppdraget att hantera Konstlagrets digitala marknadsföring samt sökmotoroptimering av webbshop på fem olika språk och marknader.

Om Konstlagret

Konstlagret säljer konst och handmålade tavlor online i hela Norden, Tyskland och Storbritannien. I deras webbshop kan man handla allt från oljemålningar och akvareller till skulpturer och unik Metal Art.

SEO

Inför lansering av Konstlagrets nya webbshop genomförde vi en komplett sökmotoroptimering av alla sidor på svenska, engelska, norska, danska och tyska. Genom att identifiera de viktigaste sökorden för varje marknad har vi lyckats öka trafiken från Google och andra sökmotorer.

Besök
++1000
Gen. tid/besök
++68 s
Sidor/besök
++14%
Bounce rate
30%
CTR
++3%
CPC
-1 kr
Annonsposition
2
Konverteringar
++45%

Google AdWords

Google Adwords är en mycket viktig kanal för Konstlagret som får en stor del av trafiken till hemsidan från sökmotorannonsering. Konkurrensen kring sökningar efter tavlor online är tuff med ett stort antal annonsörer som kämpar om att synas. Vi optimerade Konstlagrets sökordskampanjer för att sänka CPC och kostnad per konvertering.

Facebook & Instagram

Genom retargetingkampanjer på Facebook och Instagram kan vi nå tidigare besökare till Konstlagrets webbshop med dynamiska produktannonser. Dynamisk retargeting är effektivt sätt driva trafik och försäljning då personer som visat intresse för specifika produkter genererar en högre konverteringsgrad.

Räckvidd
179000
Visningar
330000
Klick
1000
Reaktioner
1600

Testimonial

”Honesty is preferred, Trust is earned, Respect is gained and Loyalty is returned. Frankly speaking – vi har haft ett nära samarbete det senaste året med att få lanserat vår nya hemsida. Jag ser detta som början på ett långt och strategiskt samarbete mellan Frankly Media och Konstlagret där vi kommer att fortsätta att växa och utvecklas tillsammans.”
- Mikael Friberg, Konstlagret