En ny identitet och ökad synlighet.
Marholmens resa mot en ny identitet och ökad synlighet tog fart med Frankly Media. Upplev deras nya, inspirerande, webbplats. Skräddarsydd för att lyfta fram det bästa från ön och för att attrahera och konvertera besökare.
Kund
Marholmen
Bransch
Hotell, Konferens & aktiviteter
Typ
B2B & B2C
Tjänster
Webbutveckling, Design, SEO & CRO
Om uppdraget
Med ett behov av att modernisera sin webbnärvaro och förbättra bokningsprocessen, anlitade Marholmen Frankly Media.
Vårt arbete fokuserade på att utveckla en intuitiv och inbjudande webbplats, optimerad för sökmotorer för att locka fler besökare. Resultatet var en kraftigt förbättrad användarupplevelse, ökad webbtrafik och en markant höjning av online-bokningar, vilket mötte Marholmens mål om ökad tillgänglighet och försäljning.
Uppdrag & arbetsprocess
Marholmen stod inför utmaningen att modernisera sin webbnärvaro för att möta dagens konsumenters förväntningar och driva ökad direktförsäljning genom sin webbplats.
- Behovsanalys: Initialt genomfördes en djupgående analys av Marholmens nuvarande digitala närvaro och identifiering av specifika behov och mål.
- Strategiutveckling: Baserat på analysen utvecklades en skräddarsydd digital strategi som inkluderade webbdesign, innehållsstrategi och SEO.
- Design och Utveckling: Skapandet av en visuellt tilltalande och användarvänlig webbplats med fokus på en smidig bokningsprocess.
“Vi är mer än nöjda med valet av Frankly som partner när vi stod inför att bygga vår nya hemsida. Hela processen sköttes både smidigt och professionellt och jag rekommenderar Frankly varmt.”
Bibi Rydbacken, Marknads- & försäljningschef
marholmen.se
Hur lyckades vi?
1. Design
Vid utformningen av Marholmens webbplats prioriterade vi en design som förkroppsligade deras varumärkesidentitet och unika erbjudanden. Genom att integrera deras grafiska profil och kommunikationskoncept skapade vi en estetiskt tilltalande plattform som samtidigt var funktionell och användarvänlig. Genom att använda stora, inbjudande bilder och en färgpalett som återspeglar dess naturliga omgivning strävade vi efter att skapa en visuell upplevelse som lockade och engagerade besökare.
2. Webbutveckling
Under webbutvecklingsprocessen för kunden fokuserade vi på att skapa en responsiv, flexibel och stabil plattform som mötte deras behov och mål. Genom att använda moderna utvecklingstekniker och föredragsvis bygga plattformen i ett öppet verktyg som WordPress, säkerställde vi enkelhet i hantering och uppdatering. Vårt mål var att leverera en webbplats som inte bara var användarvänlig utan också kraftfull och skalbar för framtiden.
3. Sökmotoroptimering
Användarvänlig design och sökmotoroptimering gick hand i hand för att skapa en webbplats som inte bara attraherar besökare utan också konverterar dem till kunder. Genom att skapa tydliga och överskådliga navigeringsvägar samt optimera innehåll för relevanta söktermer, säkerställde vi att webbplatsen rankade högt på sökmotorer och erbjöd en angenäm användarupplevelse.
Resultatet
Resultatet är en webbplats som uppfyller alla Marholmens önskemål och krav. Den nya webbplatsen är nu användarvänlig, konverterings- och SEO-optimerad samt tvåspråkig. Hemsidan speglar Marholmens nya grafiska profil och kommunikationskoncept på ett väldigt bra sätt och erbjuder en innovativ och flexibel användarupplevelse som matchade deras värderingar.
Marholmen var nöjda med sitt val av Frankly Media som sin byrå för webbprojektet. Resultatet motsvarade deras förväntningar och mål, och de kunde nu stolt visa upp sin nya webbplats som en av de viktigaste delarna av deras transformation till en året runt destination.