KUNDCASE – MOHV

Vi har ökat organiska söktrafiken med +89%

Frankly hjälper MOHV med SEM & Facebook Ads och hanterar över 100 annonskampanjer för 18 olika mäklarkontor med olika geografiska områden och budgetar. Samtidigt hjälper vi även till med SEO som har ökat den organiska söktrafiken med +89%.

Vi har arbetat tillsammans med Frankly i över ett år och vi måste säga att de verkligen har överträffat våra förväntningar. Det vi gillar med Frankly är att de är proaktiva och ständigt kommer med idéer och förslag på förbättringar utan att vi behöver ligga på.
 
Tittar man på helheten så har alla våra resultat ökat kraftigt och det tillskriver vi Frankly. Vi känner oss mycket trygga i vår relation och har precis tagit beslutet att gå in i ett djupare samarbete som omfattar att ta fram och bygga en helt ny hemsida. Ambitionen är att bygga branschens bästa hemsida och det känner vi oss trygga i att Frankly löser galant!

Jonas Peterson
VD, MOHV

RESULTAT – MOHV äger en större marknadsandel!

Målet var att lyfta MOHV till nästa nivå och ta fler marknadsandelar – vilket vi har lyckats med.
 
Vi har faktiskt levererat ett så pass bra resultat att vi nu tar nästa steg och utvecklar en helt ny konverteringsdrivande hemsida för MOHVs räkning. Detta för att ytterligare öka antalet leads till mäklarna. Vi ser fram emot ett fortsatt samarbete!

%

Ökning av annonsklick

%

Lägre kostnad per konvertering

Hur ser dina behov ut?
MELIMELI Kundcase

Om MOHV

MOHV kallar sig för Sveriges minsta rikstäckande kedja. De har i dag tjugo kontor runt om i Sverige och attraherar ständigt nya mäklare. Sedan starten 2012 har de haft som vision att utmärka sig gentemot branschkollegor och kommunicera ett varumärke som andas nytänkande.

 

MOHV är uppstickaren som redan i dag är en framgångsrik aktör. De har vunnit mycket mark på kort tid, och expansionen ser inte ut att avta. Detta trots att flera av konkurrenterna har verkat och etablerat sig under många år.

Om MOHV

MOHV kallar sig för Sveriges minsta rikstäckande kedja. De har i dag tjugo kontor runt om i Sverige och attraherar ständigt nya mäklare. Sedan starten 2012 har de haft som vision att utmärka sig gentemot branschkollegor och kommunicera ett varumärke som andas nytänkande.

 

MOHV är uppstickaren som redan i dag är en framgångsrik aktör. De har vunnit mycket mark på kort tid, och expansionen ser inte ut att avta. Detta trots att flera av konkurrenterna har verkat och etablerat sig under många år.

MELIMELI Kundcase

Resultat innan samarbetet började

MOHV har tidigare låtit en annan byrå arbeta med deras digitala marknadsföring. När vi började arbeta med MOHV var antalet leads blygsamt och synligheten begränsad. När Frankly Media tog över identifierade vi många förbättringsåtgärder som skulle ta MOHV till nästa nivå!

Siffror innan optimering

Användare/mån

%

Konverteringsgrad

Leads/mån

SEO – Ökade organiska söktrafiken med +89%

På 12 månader har vi med SEO ökat den organiska söktrafiken till mohv.se med hela +89%. Detta kunde vi åstadkomma med hjälp av grundlig optimering av allt innehåll på hemsidan, samt skapande av landningssidor med fokus på populära söktermer som nu rankar högt i sökresultaten. Utöver detta optimerade vi dessutom tekniska element på hemsidan för att säkerställa att den laddar snabbt samt indexeras effektivt av Google.

%

Sessioner/mån

%

Nya användare

%

Konverteringar

SEO – Ökade organiska söktrafiken med +89%

På 12 månader har vi med SEO ökat den organiska söktrafiken till mohv.se med hela +89%. Detta kunde vi åstadkomma med hjälp av grundlig optimering av allt innehåll på hemsidan, samt skapande av landningssidor med fokus på populära söktermer som nu rankar högt i sökresultaten. Utöver detta optimerade vi dessutom tekniska element på hemsidan för att säkerställa att den laddar snabbt samt indexeras effektivt av Google.

%

Sessioner/mån

%

Nya användare

%

Konverteringar

SEO – Över 85 sökord placerar topp 10 på Google

Det huvudsakliga målet med sökmotoroptimering är att förbättra hemsidans ranking på populära sökord. Bra placeringar i sökresultaten resulterar som oftast i avsevärt mer organisk trafik eftersom hemsidans synlighet förbättras. MOHV rankar väldigt bra på Google idag tack vare SEO. Faktum är att över 85 st av de sökord vi följer placerar idag topp 10 på Google, och dessa placeringar bringar månatligen in tusentals besökare och inte minst potentiella kunder till mäklarfirman MOHV.

Topp 10-placeringar

På jakt efter en digital samarbetspartner?

Alla våra kunder har olika behov

Vi jobbar individuellt med samtliga våra kunder. Det finns inga färdiga lösningar utan strategin sätts efter förutsättningar och mål.
 
Ett exempel är arbetet med mäklarkedjan MOHVs annonskampanjer och här gäller det att hålla tungan rätt i mun.

SoMe – Vi hanterar över 100 aktiva annonskampanjer

För närvarande hanterar vi över 100 annonskampanjer i flera kanaler på 18 olika orter och med olika budgetar för de olika kontoren. Det kräver mycket engagemang och handpåläggning så gott som dagligen för att hela tiden hålla kampanjerna optimerade oavsett det specifika kontorets budget. På Facebook har samtliga kontor två olika “always on” kampanjer som syftar dels till prospecting och dels retargeting, detta för att driva in leads till mäklarna.

Räckvidd

Exponeringar

Länkklick

SoMe – Vi hanterar över 100 aktiva annonskampanjer

För närvarande hanterar vi över 100 annonskampanjer i flera kanaler på 18 olika orter och med olika budgetar för de olika kontoren. Det kräver mycket engagemang och handpåläggning så gott som dagligen för att hela tiden hålla kampanjerna optimerade oavsett det specifika kontorets budget. På Facebook har samtliga kontor två olika “always on” kampanjer som syftar dels till prospecting och dels retargeting, detta för att driva in leads till mäklarna.

Räckvidd

Exponeringar

Länkklick

SEM – Vinnande strategi som genererar leads

Samma inriktning gäller även för Google Ads i always-on kampanjerna.
 
På senare tid har vi bytt och uppdaterat annonskampanjerna månadsvis men oftast sker det ungefär varannan månad och budskapet är olika beroende på säsong.
 
Arbetet kräver tätt samarbete med VD och Marknadschef på MOHV för utbyte av idéer och tankar kring kampanjerna. Efter en del trial and error har vi nu hittat en setup som fungerar mycket bra och genererar enligt målbild gällande leads.
 
Utöver ovan nämnda annonser körs även andra fristående kampanjer vid olika tillfällen som syftar till branding och då växer antalet aktiva annonskampanjer till ca 180 st.

Kampanjer

Kontor

Olika budgetar

Hur ser dina behov ut?