KUNDCASE – MOHV

Time to MOHV – En organisk resa mot toppen

Om MOHV

MOHV är en rikstäckande kedja med 30 kontor runt om i Sverige. Sedan starten 2012 har de haft som vision att utmana sina branschkollegor och kommunicera ett varumärke som andas nytänkande.

 

MOHV är uppstickaren som på 10 år tagit en stark position i mäklarbranschen och de har vunnit mycket mark på kort tid och expansionen ser inte ut att avta. Målet var att ta MOHV till nästa nivå och ta fler marknadsandelar. Det vågar vi ändå påstå att vi har lyckats med.

Om MOHV

MOHV kallar sig för Sveriges minsta rikstäckande kedja. De har i dag 25 kontor runt om i Sverige och attraherar ständigt nya mäklare. Sedan starten 2012 har de haft som vision att utmärka sig gentemot branschkollegor och kommunicera ett varumärke som andas nytänkande.

 

MOHV är uppstickaren som redan i dag är en framgångsrik aktör. De har vunnit mycket mark på kort tid, och expansionen ser inte ut att avta. Målet var att ta MOHV till nästa nivå och ta fler marknadsandelar. Det vågar vi ändå påstå att vi har lyckats med.

MELIMELI Kundcase

SEO – Syns du inte, finns du inte

Genom en väl utformad strategi för SEO har vi ökat den organiska söktrafiken till mohv.se med hela +90% sedan vi inledde vårt samarbete. Med hjälp av grundlig optimering av allt innehåll på hemsidan samt skapande av landningssidor med fokus på populära söktermer som nu rankar högt i sökresultaten. Utöver detta optimerade vi dessutom tekniska element på hemsidan för att säkerställa att den laddar snabbt samt indexeras effektivt av Google.

 

Över 400 sökord placerar topp 10 på Google

Det huvudsakliga målet med sökmotoroptimering är att förbättra hemsidans ranking på populära sökord. Bra placeringar i sökresultaten resulterar som oftast i avsevärt mer organisk trafik eftersom hemsidans synlighet förbättras. 

 

Med hjälp av ett gediget SEO-arbete kan vi idag konstatera att MOHV rankar väldigt bra på Google – över 400 av de sökord vi följer placerar idag topp 10. Dessa placeringar bringar månatligen in tusentals besökare och inte minst potentiella kunder till mäklarfirman MOHV.

Topp 10-placeringar

%

Organisk trafik

På jakt efter en digital samarbetspartner?

SoMe – Vi ökade visningarna med över +600%

Genom videoannonser i sociala medier som Facebook, Instagram och YouTube når vi potentiella säljare och köpare av bostäder över hela Sverige. Vi optimerar kampanjerna löpande för att nå maximal räckvidd i målgruppen och öka varumärkeskännedom för MOHV. Annonserna ger även ökat engagemang i MOHVs sociala kanaler och genererar fler besök och leads till de lokala mäklarkontoren. Under de senaste 12 månaderna har vi ökat antalet videovisningar med +644% samtidigt som vi har sänkt cost per view (CPV) med 87%.

%

Antal videovisningar

%

Kostnad per visning

SEM – Vi ökade leads till kontoren med +130%

Med lokaliserade sökannonser och geografisk styrning säkerställer vi att MOHV har maximal synlighet när bostadsägare och spekulanter aktivt söker efter mäklare på Google. Vi har byggt upp optimerade annonskampanjer i Google Ads med utvalda söktermer som fångar upp både varumärkessökningar och generiska sökningar. Med anpassade sökannonser pekar vi besökare till deras lokala MOHV-kontor. På 12 månader har vi ökat antalet leads från Google Ads med +130% genom att sänka CPC med 20% tack vare förbättrad Quality Score.

%

Antal leads

%

Kostnad per klick

Webb – MOHV flyttar in

Vårt samarbete med MOHV fortsätter att utvecklas – senast i form av att vi fick i uppgift att ta fram deras nya hemsida. Ett digitalt skyltfönster för MOHV att förmedla sitt varumärke och stärka sin position på marknaden. På Frankly Media ansvarade vi för såväl utveckling som design för att skapa en innovativ användarupplevelse med målet att stärka MOHVs digitala närvaro. Tillsammans med MOHV genomgår vi en digital resa som banar väg för framtidens fastighetsförmedling. 

 

Är det dig vi hjälper härnäst?

Vi har arbetat tillsammans med Frankly i över ett år och vi måste säga att de verkligen har överträffat våra förväntningar. Det vi gillar med Frankly är att de är proaktiva och ständigt kommer med idéer och förslag på förbättringar utan att vi behöver ligga på.
 
Frankly har precis levererat vår nya hemsida och vi är mycket nöjda över den och att få leverera något som är unikt i branschen gällande design, format och funktion. Vi kommer dessutom att fylla på med fler unika funktioner under 2022.

Jonas Peterson
VD, MOHV