KUNDCASE – MOHV

MOHV valde Frankly Media och ökade organiska trafiken med 89%

Vi är stolta över att ha fått förtroendet att sköta all digital marknadsföring för mäklarföretaget MOHV. Det är ett stort uppdrag som sträcker sig över kanaler som SEO, SEM och sociala medier för 18 olika mäklarkontor runtom i Sverige som alla är unika.

 

Man kan verkligen säga att vi lyft MOHV till nästa nivå!

RESULTAT – MOHV äger en större marknadsandel!

Målet var att lyfta MOHV till nästa nivå och ta fler marknadsandelar. Vi har levererat ett fantastiskt resultat i samtliga kanaler och ökat andelen relevant trafik/månad! Vi ser att antalet sessioner har gått upp samtidigt som större andel av sessionerna leder till konverteringar. Vi kommer fortsätta att arbeta efter vår strategiplan och öka försäljningssiffrorna ytterligare under nästkommande månader!

Sessioner

%

Konverteringar

%

Nya användare

MELIMELI Kundcase

Om MOHV

MOHV kallar sig för Sveriges minsta rikstäckande kedja. De har i dag tjugo kontor runt om i Sverige och attraherar ständigt nya mäklare. Sedan starten 2012 har de haft som vision att utmärka sig gentemot branschkollegor och kommunicera ett varumärke som andas nytänkande.

 

MOHV är uppstickaren som redan i dag är en framgångsrik aktör. De har vunnit mycket mark på kort tid, och expansionen ser inte ut att avta. Detta trots att flera av konkurrenterna har verkat och etablerat sig under många år.

Om MOHV

MOHV kallar sig för Sveriges minsta rikstäckande kedja. De har i dag tjugo kontor runt om i Sverige och attraherar ständigt nya mäklare. Sedan starten 2012 har de haft som vision att utmärka sig gentemot branschkollegor och kommunicera ett varumärke som andas nytänkande.

 

MOHV är uppstickaren som redan i dag är en framgångsrik aktör. De har vunnit mycket mark på kort tid, och expansionen ser inte ut att avta. Detta trots att flera av konkurrenterna har verkat och etablerat sig under många år.

MELIMELI Kundcase

Resultat innan samarbetet började

MOHV har tidigare låtit en annan byrå arbeta med deras digitala marknadsföring. När vi började arbeta med MOHV var antalet leads blygsamt och synligheten begränsad. När Frankly Media tog över identifierade vi många förbättringsåtgärder som skulle ta MOHV till nästa nivå!

Siffror innan optimering

Användare/mån

%

Konverteringsgrad

Leads/mån

SEO – Den organiska trafiken ökar med hela 89% på 12 månader!

Med sökmotoroptimering har vi lyckats öka antalet sessioner från Googles organiska sökresultat med hela 89%! Vi har gjort en grundlig optimering av innehållet på befintliga sidor och skapat nya landningssidor som rankar högt i sökresultatet. Vi har även optimerat samtliga tekniska element på hemsidan så sidorna laddar snabbt och enkelt kan spindlas av Google.

%

Sessioner/mån

%

Nya användare

%

Konverteringar

SEO – Den organiska trafiken ökar med hela 89% på 12 månader!

Med sökmotoroptimering har vi lyckats öka antalet sessioner från Googles organiska sökresultat med hela 89%! Vi har gjort en grundlig optimering av innehållet på befintliga sidor och skapat nya landningssidor som rankar högt i sökresultatet. Vi har även optimerat samtliga tekniska element på hemsidan så sidorna laddar snabbt och enkelt kan spindlas av Google.

%

Sessioner/mån

%

Nya användare

%

Konverteringar

SEM – Vi har sänkt kostnad/konvertering i Google Ads

Vi har byggt upp ett enormt annonskonto för MOHV som i skrivande stund har 72 aktiva kampanjer som rullar för de olika kontoren. Vi annonserar nu mer kostnadseffektivt och träffsäkert än tidigare och visar annonser för människor som visar intresse av att sälja eller köpa bostad i respektive område. Med löpande optimering i Google Ads har vi ökat trafiken samtidigt som vi har lyckats sänka kostnad/konvertering (CPA) med hela 31%!

%

Klick

%

CPC

%

CPA

SEM – Vi har sänkt kostnad/konvertering i Google Ads

Vi har byggt upp ett enormt annonskonto för MOHV som i skrivande stund har 72 aktiva kampanjer som rullar för de olika kontoren. Vi annonserar nu mer kostnadseffektivt och träffsäkert än tidigare och visar annonser för människor som visar intresse av att sälja eller köpa bostad i respektive område. Med löpande optimering i Google Ads har vi ökat trafiken samtidigt som vi har lyckats sänka kostnad/konvertering (CPA) med hela 31%!

%

Klick

%

CPC

%

CPA

Sociala medier – Träffsäker annonsering på Facebook och Instagram!

På Facebook har vi lyckats rikta våra annonser till målgrupper som är mest benägna att köpa eller sälja sin bostad baserat på demografi. Vi når ut med annonser som är relevanta och som tilltalar målgruppen på de annonsplaceringarna som vi ser konverterar bäst. Vi har just nu över 40 olika annonser som vi löpande utvärderar och optimerar för bästa möjliga resultat!

Räckvidd

Exponeringar

Länkklick