Google Shopping
Nytt poängkort för Google Shopping!
De annonsörer som ger en utmärkt kundupplevelse kommer framöver att se en ökning i både ranking och andra synlighetsförbättringar för Google Shopping.
Bli belönad för en bra shoppingupplevelse
Nu har Google gått ut med ett nytt program som kallas poängkort för shoppingupplevelse. Kort sagt innebär detta att om du som e-handlare ger en “utmärkt kundupplevelse” kommer Google i sin tur att belöna dig med en boost i ranking och andra fördelar som hjälper potentiella konsumenter att hitta till just ditt företag.
Mätvärden som avser det nya poängkortet för Google Shopping
- Leveranstid
- Fraktkostnad
- Returkostnad
- Returdagar
För varje ovannämnda mätvärde kan det ges tre betyg som är följande: Utmärkt, Jämförbar eller möjlighet.
Så tar du reda på ditt resultat för varje mätvärde och ditt totala resultat:
- Logga in på ditt Merchant Center
- Från meny klicka på Growth
- Klicka Shopping Experience Scorecard
Vill du förbättra ditt resultat på Google Shopping?
Vill ni nå ut till fler kunder med hjälp av annonsering på Google Ads? Vår Google Ads byrå i Stockholm & Göteborg är experter på sökannonsering, shopping och display! Fyll i formuläret nedanför så berättar vi mer om hur vi kan öka er digitala närvaro. Du kan även maila oss på info@franklymedia.nu.