Svaren till en lyckad kampanj

Dålig försäljning under Black Week? Vi har svaren som tar din e-handel till nya höjder!

Efter en utmanande Black Week vet vi att det kan vara frustrerande när försäljningen inte når upp till förväntningarna. Men vi har svaren som kommer göra skillnad. Ta del av våra 5 tips för att omvandla er nästa kampanj och se till att det blir en succé. Behöver ni hjälp med er marknadsföring finns vi alltid nära till hands.

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan. Vi erbjuder även workshops om allt inom digital marknadsföring.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

5 tips för en lyckad kampanj

1. Skapa förväntningar

Köpresan börjar tidigt och behövs oftast påminnas om flera gånger så behovet hos konsumenten uppstår. Inför kampanjer och högtider kan man börja med både teasers och countdowns för att bygga upp förväntningarna.

Detta kan göras både organiskt på era utvalda plattformar men även som annonser för att få större spridning. Där kan ni dela sneakpeaks, exklusiva deals och tidsbegränsade kampanjer för antingen nya eller befintliga kunder. Specifik sida för kampanjen eller högtiden med countdown kan prestera bra. Där kan man samla in e-mail och eventuellt länka till era bästa erbjudanden.

2. Tjuvstarta – Var steget före konkurrenterna

Då många vill synas under er kampanjperiod eller högtid kan det vara en idé att synas lite tidigare än konkurrenter. Detta kan även bidra till att ert varumärke är top of mind när det sen väl är dags för att köpa. Under 2022 ökade antalet företag som utökade kampanjperioder, såsom Black Week eller Black Month, markant jämfört med tidigare år. Detta visar en ökad trend mot längre kampanjperioder för att maximera resultat. Viktigt att också tänka på är att granskningen för annonserna kan ta längre tid än de brukar vilket gör att kampanjer sällan kommer upp och godkänns samma dag. Förbered er därför och ha allt på plats i god tid så att ni säkerställer att allt funkar.

3. Rabatt över rabattkod på Google & Meta

Många tänker inte på att det faktiskt kan vara skillnad på synligt rabatterat pris och rabattkod för i slutändan så ger det ändå samma pris. Om man kör rabattkoder så visas inte det rabatterade priset utan det står som ordinarie vilket kan få en lägre klickfrekvensen både på exempelvis Meta och Google Shopping.

Ta del av hela guiden – Ladda ner den här nedan!

Fyll i din e-postadress här nedan och få hela guiden skickad till dig på mejlen.

* indicates required
Har du inte mottagit något mejl? Kolla skräpposten!

Lyckade Black Week Case

Ta del av vår kunskap – helt gratis!

SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer
SoMe
Omnikanal-marknadsföring: vi guidar dig

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SoMe
Så ökar du organisk räckvidd 2024

Att öka organisk räckvidd kan kännas svårt med konstanta algoritmuppdateringar. Läs våra konkreta tips på...

Läs mer