Frankly News v.11

av

16 mars, 2022
Frankly News v.11

Senaste nytt från kontoret

Det börjar bli allt mer vårkänslor runt om och Stockholmskontoret börjar äntligen känna sig hemma i de nya lokalerna mitt på Östermalm. Där har man en balkong högst upp där man kan avnjuta en kaffe i solen i pausen från arbetet. 

 

Förra veckan var det till slut äntligen dags för “Årets byrå”-galan där vi på Frankly Media var nominerade till Årets Byrå 2022. Tyvärr blev det ingen vinst detta år, men vi är stolta och glada över att ha varit nominerade vilket ger oss ett kvitto på att de arbetet vi gjorde under 2021 gav god resultat för våra kunder. Nu är vi fast beslutna om att fortsätta i samma takt under 2022 och istället kamma hem Årets Byrå 2023 – Häng med oss på den resan!

 

Nya kunder som valde Frankly Media

Frankly Media fortsätter att växa och förutom att vi har nyanställd en person, det kommer mer om henne inom kort, så har vi även signat nya kunder. Vi hälsar välkommen till Ennui Atelier som är en smyckesdesigner med butik inne på NK men även en e-handel där man kan köpa alla typer av smycken.

 

Vi hälsar även välkommen till SWAGG, som är en leverantör av profilkläder. Här har vi fått i uppdrag sköta deras nyhetsbrev och underhåll av deras hemsida.

 

Du har väl inte missat

… att Google nu har lanserat “fordonsannonser”. Tidigare har man ej kunnat skapa shopping-annonser med bilar men nu är det lanserat i USA och mest troligt kommer vi att se det i Sverige framåt sommaren. 

… i samband med Rysslands invasion av Ukraina har flera digitala plattformar nu agerat. Här kan du läsa mer om det senaste som gäller i Ryssland och hur plattformarna har agerat

… vår senaste kunskapsbank som diskuterar vikten av att avvisa skadliga länkar

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.