Ny digital specialist till Frankly

av

28 oktober, 2019
Ny digital specialist till Frankly

Vi på Frankly Media vill glatt introducera en ny stjärna i teamet. Joachim har börjat hos oss som digital specialist och kommer att arbeta med både SEO och webbutveckling. Vi hoppas att han ska trivas hos oss! Lär känna honom bättre här nedan.

Berätta lite om dig själv. Vad har du gjort tidigare?

Mitt namn är Joachim, kommer från Stockholm och är snart 24 år. Jag har tidigare jobbat som IT-tekniker, webbutvecklare på webbyrå, frilansat som wordpressutvecklare samt ansvarat för den digitala marknadsföringen på Sveriges ledande företag inom profilkläder och presentreklam. Intresset för webben och det digitala tog fart år 2011 när jag började på gymnasiet med inriktning webbutveckling & webbdesign. Jag började studera webbutveckling på högskola år 2015 och under den tiden utvecklade jag även ett intresse för digital marknadsföring, särskilt SEO eftersom det går hand i hand med webbutveckling. Att kunna kombinera och arbeta med båda dessa områden är väldigt kul!

 

Hur hittade du till Frankly Media?

Jag hittade till Frankly Media genom min bror faktiskt. Min bror är bekant med Erik på Frankly Media sedan tidigare, och han kom över Eriks inlägg på LinkedIn som handlade om att de sökte en ny digital specialist. Jag blev sedan tipsad om tjänsten, skickade en ansökan och nu är jag här!

 

Berätta vad du helst gör utanför jobbet. Har du några särskilda intressen?

Jag har många olika intressen. Förutom att slappa i soffan och kolla filmer & tv-serier är jag väldigt intresserad av musik och har spelat gitarr i större delen av mitt liv. Jag tycker även om fiske, att vara ute i naturen, driva egna webbprojekt, och listan fortsätter.

 

Vilka områden inom digital marknadsföring intresserar dig mest?

SEO är det område inom digital marknadsföring som intresserar mig allra mest. Särskilt on-page SEO och teknisk SEO. Jag kommer även sköta en hel del webbutveckling i mitt arbete här på Frankly Media vilket är extra kul.

Annat läsvärt…

AI Overviews (f.d. Google SGE): AI-baserad sökmotorupplevelse som förändrar sökresultaten

AI Overviews (f.d. Google SGE): AI-baserad sökmotorupplevelse som förändrar sökresultaten

AI Overviews (f.d. Google SGE, Search Generative Experience), en banbrytande AI-driven tjänst som Google lanserat, förväntas förändra hur vi interagerar med och arbetar mot sökmotorer. Den 14 maj 2024 på Googles årliga utvecklarkonferens Google I/O tillkännagav teknikjätten officiellt den potentiellt branschförändrande nyheten att AI Overviews nu är live i de amerikanska sökresultaten. Tjänsten kommer att fortsätta rullas ut i resten av världen fram till slutet av 2024 och för Sverige specifikt förväntas den att bli tillgänglig under 2024.