Ny digital specialist till Frankly

av

28 oktober, 2019
Ny digital specialist till Frankly

Vi på Frankly Media vill glatt introducera en ny stjärna i teamet. Joachim har börjat hos oss som digital specialist och kommer att arbeta med både SEO och webbutveckling. Vi hoppas att han ska trivas hos oss! Lär känna honom bättre här nedan.

Berätta lite om dig själv. Vad har du gjort tidigare?

Mitt namn är Joachim, kommer från Stockholm och är snart 24 år. Jag har tidigare jobbat som IT-tekniker, webbutvecklare på webbyrå, frilansat som wordpressutvecklare samt ansvarat för den digitala marknadsföringen på Sveriges ledande företag inom profilkläder och presentreklam. Intresset för webben och det digitala tog fart år 2011 när jag började på gymnasiet med inriktning webbutveckling & webbdesign. Jag började studera webbutveckling på högskola år 2015 och under den tiden utvecklade jag även ett intresse för digital marknadsföring, särskilt SEO eftersom det går hand i hand med webbutveckling. Att kunna kombinera och arbeta med båda dessa områden är väldigt kul!

 

Hur hittade du till Frankly Media?

Jag hittade till Frankly Media genom min bror faktiskt. Min bror är bekant med Erik på Frankly Media sedan tidigare, och han kom över Eriks inlägg på LinkedIn som handlade om att de sökte en ny digital specialist. Jag blev sedan tipsad om tjänsten, skickade en ansökan och nu är jag här!

 

Berätta vad du helst gör utanför jobbet. Har du några särskilda intressen?

Jag har många olika intressen. Förutom att slappa i soffan och kolla filmer & tv-serier är jag väldigt intresserad av musik och har spelat gitarr i större delen av mitt liv. Jag tycker även om fiske, att vara ute i naturen, driva egna webbprojekt, och listan fortsätter.

 

Vilka områden inom digital marknadsföring intresserar dig mest?

SEO är det område inom digital marknadsföring som intresserar mig allra mest. Särskilt on-page SEO och teknisk SEO. Jag kommer även sköta en hel del webbutveckling i mitt arbete här på Frankly Media vilket är extra kul.

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.