Frankly Media

SoMe-byrå för annonsering på sociala medier

Genom att arbeta med annonsering på sociala medier har ni möjlighet att nå ut till både existerande och potentiella kunder. Vi på Frankly Media hjälper er med strategi, optimering och analys i den ständigt förändrade världen inom paid social.

Svårt att hitta rätt SoMe-byrå?

När det kommer till att hitta rätt SoMe-byrå kan det i många fall vara komplext och tidskrävande, i synnerhet för den person som inte innehar någon tidigare erfarenhet av annonsering på Meta Ads, LinkedIn, Pinterest och TikTok. Idag existerar det ett flertal SoMe-byråer som tillhandahåller liknande tjänster och priserna kan skilja sig rejält. Så vilken av alla dessa byråer bör man välja?

Vi hjälper er med SoMe, SEO & SEM

Vi på Frankly Media är idag en digitalbyrå som tillhandahåller det mesta vad gäller digitala marknadsföringstjänster som SEM, SEO & SoMe. Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och du kan lita på att vi tar fram den bästa lösningen för just dig och ditt företag.

KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT

Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete

KUNDCASE | CENTRALBADET

Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning

Vad vi gör

Vi som digital byrå hjälper er att ta nästa steg inom betald annonsering på sociala medier. Genom att arbeta strategiskt hjälper vi er att identifiera målgruppen, planera, genomföra och optimera kampanjen samt rapportera det slutliga resultatet och ta lärdom från det. På så sätt kan vi hjälpa våra kunder att uppnå bättre resultat inom Paid SoMe.

Vanliga frågor & svar inom SoMe

Vad är skillnaden mellan paid och organic social?

Organic social är aktivitet på sociala medier som inte kräver betald marknadsföring. Det används främst för att bygga och engagera sin följarskara, samtidigt som paid social är ett bra sätt att öka kännedom och konvertering till en bredare massa.

Hur kan paid social boosta övriga kanaler?

Paid social fungerar bra som ett skyltfönster till din verksamhet. Genom att jobba med betald marknadsföring i sociala medier kan du säkerställa att ditt varumärke alltid är top of mind hos konsumenter, och därmed ge en boost till andra kanaler som Google och direkttrafik.

Hur mycket kostar det att annonsera på sociala medier?

Hur mycket det kostar att annonsera på sociala medier beror helt på plattformen som man annonserar på, samt budstrategin som man väljer. Meta är generellt en kostnadseffektiv plattform som kräver cirka 50 kronor om dagen med målsättning i trafik och engagemang. LinkedIn däremot anses vara en något dyrare plattform där man kan räkna med att behöva betala tre gånger så mycket per dag.

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

Att sätta en tydlig strategi för annonsering på sociala medier

Allt fler företag förstår vikten av annonsering på sociala medier men många väljer att hoppa över ett viktigt steg – strategi. Genom att sätta en tydlig strategi för er paid some-annonsering kan ni plocka värdefull synlighet och trafik från konkurrenter. Ni får även en möjlighet till bättre insikter och maximal effekt av er betalda annonsering.

Vad händer när ni anlitar Frankly Media som er SoMe-byrå?

1. Vi definierar nuläget

I uppstartsfas gör vi en djupdykning i era konton och tidigare kampanjer för att förstå ert nuläge och utmaningar. Vi utför även konkurrent-, målgrupps- och omvärldsanalyser till grund för vår kommande strategi.

2.Vi tar fram en skräddarsydd paid social-strategi

Baserat på resultat från tidigare analyser tar vi fram en paid social-strategi anpassad efter ert företag och era målsättningar.

3. Vi utför löpande optimering och analys

Därefter arbetar vi med löpande optimering för att er paid some-annonsering ska bli så träffsäker och kostnadseffektiv som möjligt. Via regelbundna avstämningar presenterar vi analyser och insikter baserat på annonsernas resultat.

Senaste nytt från Kunskapsbanken

SEM
Tips för Google Ads: 5 sätt att granska och optimera era kampanjer för att öka resultaten

Checklista för Google Ads: 5 sätt att granska och optimera dina kampanjer för att öka...

Läs mer
SoMe
Börja annonsera på Reddit

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer