Frankly Media
SoMe-byrå för annonsering på sociala medier
Genom att arbeta med annonsering på sociala medier har ni möjlighet att nå ut till både existerande och potentiella kunder. Vi på Frankly Media hjälper er med strategi, optimering och analys i den ständigt förändrade världen inom paid social.
Svårt att hitta rätt SoMe-byrå?
När det kommer till att hitta rätt SoMe-byrå kan det i många fall vara komplext och tidskrävande, i synnerhet för den person som inte innehar någon tidigare erfarenhet av annonsering på Meta Ads, LinkedIn, Pinterest och TikTok. Idag existerar det ett flertal SoMe-byråer som tillhandahåller liknande tjänster och priserna kan skilja sig rejält. Så vilken av alla dessa byråer bör man välja?


Vi hjälper er med SoMe, SEO & SEM
KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT
Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete →
KUNDCASE | CENTRALBADET
Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning →
Vad vi gör
Vi som digital byrå hjälper er att ta nästa steg inom betald annonsering på sociala medier. Genom att arbeta strategiskt hjälper vi er att identifiera målgruppen, planera, genomföra och optimera kampanjen samt rapportera det slutliga resultatet och ta lärdom från det. På så sätt kan vi hjälpa våra kunder att uppnå bättre resultat inom Paid SoMe.
Vanliga frågor & svar inom SoMe
Vad är skillnaden mellan paid och organic social?
Organic social är aktivitet på sociala medier som inte kräver betald marknadsföring. Det används främst för att bygga och engagera sin följarskara, samtidigt som paid social är ett bra sätt att öka kännedom och konvertering till en bredare massa.
Hur kan paid social boosta övriga kanaler?
Paid social fungerar bra som ett skyltfönster till din verksamhet. Genom att jobba med betald marknadsföring i sociala medier kan du säkerställa att ditt varumärke alltid är top of mind hos konsumenter, och därmed ge en boost till andra kanaler som Google och direkttrafik.
Hur mycket kostar det att annonsera på sociala medier?
Hur mycket det kostar att annonsera på sociala medier beror helt på plattformen som man annonserar på, samt budstrategin som man väljer. Meta är generellt en kostnadseffektiv plattform som kräver cirka 50 kronor om dagen med målsättning i trafik och engagemang. LinkedIn däremot anses vara en något dyrare plattform där man kan räkna med att behöva betala tre gånger så mycket per dag.

Speak Frankly.
Kontakta oss på speak@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.
Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här
Att sätta en tydlig strategi för annonsering på sociala medier
Allt fler företag förstår vikten av annonsering på sociala medier men många väljer att hoppa över ett viktigt steg – strategi. Genom att sätta en tydlig strategi för er paid some-annonsering kan ni plocka värdefull synlighet och trafik från konkurrenter. Ni får även en möjlighet till bättre insikter och maximal effekt av er betalda annonsering.
Vad händer när ni anlitar Frankly Media som er SoMe-byrå?

1. Vi definierar nuläget
2.Vi tar fram en skräddarsydd paid social-strategi


3. Vi utför löpande optimering och analys
Senaste nytt från Kunskapsbanken
Lär er stegen för att skapa en detaljerad persona som kan revolutionera er marknadsföringsstrategi. Utforska...
Läs merLokal SEO är en strategi som fokuserar på att öka din webbplats synlighet i sökmotorresultat...
Läs merFör att lyckas på TikTok är det en god idé att inkludera SEO i din...
Läs mer