Frankly Media landar Affordable Luxury!

av

4 mars, 2020
Frankly Media landar Affordable Luxury!


Frankly har fått förtroendet att sköta all digital marknadsföring  för Affordable Luxury, vilket betyder att vi i dagsläget jobbar med SEO, SEM, sociala medier för kunds räkning. Vi har också fått uppdraget att utveckla en ny hemsida då kunden efterfrågat mer flexibilitet kring plattformen, då den som används idag lämnar en del att önska både vad gäller vad man kan göra med den och underhållskostnader.
Därför bygger vi nu en ny sida i WordPress och Woocommerce för e-handeln, genom att göra det skalar vi bort stora löpande kostnader och ökar konverteringarna, win-win för kunden således! Som vi alltid säger på Frankly: “Varför leverera samma halvtaskiga ROI som andra byråer när vi kan leverera riktigt bra ROI istället?” Det är ju som bekant inte raketforskning vi jobbar med, men det är trots det skillnad på vem som flyger raketen. Vi har på kort tid lyckats höja kunden både organiskt och för paid, men arbetet är såklart långt ifrån klart. I det här blogginlägget kan du läsa om vad det är vi gör för Affordable Luxury och de resultat vi uppnått på kort tid.

 

 

Om Affordable Luxury

 

Affordable luxury har som affärsidé att köpa & sälja nya eller nästan nya produkter från lyxvarumärken såsom Louis Vuitton, Gucci, Prada m,fl online. Man har även en flagship Store i Sturegallerian i Stockholm. Tillväxten har varit god  men nu är det dags att lägga i en franklyväxel och öka på riktigt.

 

 

SEO (Sökmotoroptimering)

 

Med grundlig sökmotoroptimering ökar vi deras synlighet i det organiska sökresultatet. Vi har med hjälp av konkurrens- och sökordsanalys hittat relevanta sökord och optimerat på befintliga sidor, arbetet är löpande och vi på Frankly fortsätter dagligen att jobba för att förbättra resultaten, till dags dato har vi vunnit 357 placeringar på Googles organiska lista, optimeringen görs på engelska då hemsidan är engelskspråkig. Sedan start i november har antalet unika besökare ökat med 34% och fortsätter att öka. Ett nytt försäljningsrekord slogs redan i januari…


 

SEM (Google Ads)

 

Sedan start i januari når vi nu ca 12 000 hugade köpare och säljare varje månad. Dessa står för en stor del av de ökade intäkterna och med en låg CPA på grund av löpande optimering av annonserna så kan vi konstatera att vi är på rätt väg för att nå önskade omsättningsmål.

+20%

ROAS

 

+52%

Konverteringar

 

 

Facebook Ads

På grund av Facebooks policy kring varumärken har vi varit tvingade att tänka utanför boxen när vi skall marknadsföra Affordable Luxurys produkter för att slippa få kampanjerna avstängda, det har resulterat i kampanjer som inte visar varumärken utan snarare andra utmärkande drag för produkterna, exempelvis sömmar, handtag, dragkedjor osv. Tack facebook för att ni tvingar oss att tänka steget längre än er.

 

79000

Räckvidd

 

148kr

CPA

 

+102%

Konverteringar

 

 

 

 Vill du prata digital marknadsföring med oss? Tveka då inte att kontakta oss på Frankly Media!

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.