HeadCare växlar upp sin digitala marknadsföring

av

6 april, 2020
HeadCare växlar upp sin digitala marknadsföring

Målet är att bli ledande inom hårvård

 

Nu växlar vi upp arbetet med HeadCare och deras digitala marknadsföring. Som vi tidigare nämnt så jobbar vi på Frankly Media med HeadCares SEO, SEM, Facebook Ads och e-postmarknadsföring. Nu har vi även fått förtroendet att få ta hand om deras organiska kanaler samt annonsering på Instagram. HeadCare har en ambition om att bli ledande inom hårvård i Sverige och har därför valt mer än tredubbla sin budget för kommande månader trots rådande situation i världen.

 

Det är nu det gäller att gasa och våga satsa vilket HeadCare & Frankly Media gör. Vi har lagt upp en tydlig strategi för HeadCare hur vi har tänkt att jobba med deras organiska kanaler och optimera deras annonsering på både Google, Facebook och Instagram för att nå de uppsatta målen. 

 

Nå fler kunder med Google Shopping

Vi har tidigare kört textannonser på Google men nu har HeadCare valt att satsa ännu mer så kommer vi utöka annonseringen på Google och börja använda oss av Google Shopping också.
Det finns många fördelar med Google Shopping som gör att vi väljer att börja använda detta för Headcare som t.ex att du lockar även till dig fler potentiella köpare och får en stor ökad synlighet på Google. Detta eftersom potentiella kunder kan fatta välgrundade köpbeslut med produktinformationen som syns direkt i annonsen. Dina produkter som visas i annonserna finns alltid i lager så kunden lätt kan köpa hem produkten när de ser annonsen.

 

Ökad varumärkeskännedom med Instagram & Facebook

Vi kommer att ta hand deras Instagram och sköta organiska inlägg. De organiska inläggen kommer handla om att bygga varumärke och skapa en relation till följarna. Vi kommer satsa på engagerade innehåll som t.ex. tävlingar och erbjuda rabatter till följarna på Instagram. Instagram stories kommer också vara en kanal där vi kommer skapa engagerande innehåll genom t.ex. frågor och även rörligt material.

På Facebook kommer vi främst att fokusera på att dela nyheter om varumärken, berätta om de olika produkterna på HeadCare och dela kommande blogginlägg. 

 

Annonsering på Instagram & Facebook 

Efter en stor analys av målgruppen har vi kommit fram till att IG är en bra kanal för HeadCare att annonsera på. Här befinner sig HeadCares starkaste målgrupp där vi ser stor potential för tillväxt. Vi riktar våra annonser till både nya profiler men också satsa på att visa erbjudanden till tidigare besökare på webbplatsen för att nå en stor spridning och öka kännedomen om HeadCare. 

 

Våra annonser på Instagram kommer vara i både bild och rörligt material.

 

Vi kommer fortsätta med Facebook annonsering då vi ser att det är en bra konverteringsdrivande kanal. Vi kommer satsa ännu mer än tidigare på denna kanalen. Här kommer vi likt Instagram, pusha ut erbjudanden till både potentiella kunder och tidigare webbplatsbesökare för att nå en stor spridning och leda till fler konvertering. Vi kommer även att börja använda oss av mer rörligt material.  

 

Inspiration & trender inom skönhet

Vi kommer starta upp en blogg för HeadCare där vi kommer fokusera på att dela inspiration, guider och tutorials med ämnen inom både hårvård, hudvård och make up. Vi kommer även dela med oss om olika trender och nyheter inom skönhet. Blogginläggen kommer sedan att delas på våra sociala medier som Instagram, Facebook och Youtube. 

 

Behöver ditt företag också hjälp med att komma igång med annonsering och sociala medier? Kontakta oss på Frankly Media så hjälper vi dig vidare!

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.