Frankly News v.18

av

4 maj, 2022
Frankly News v.18

Frankly News V.18

Frankly Media fortsätter att växa och vi är glada att hälsa Nora och Felicia till Team Frankly som Digitala Specialister. Felicia började sin resa hos Frankly med LiA och visade snabbt sina framfötter och kommer nu att fortsätta sin resa som anställd hos oss. 

 

I slutet av maj åker hela Göteborgskontoret upp till Stockholm för en workshop kombinerad med kickoff. Ett utmärkt sätt att förena nytta med nöje och att skapa en ännu bättre relation mellan kontoren och de nya kollegorna.

 

 

Vi hälsar välkomna till nya kunder

Det är inte bara på personalstyrkan som vi växer utan under de senaste veckorna har det även tillkommit flertalet nya kunder som valde Frankly Media som sin digitala byrå. Bland annat har vi Saman Amel där vi kommer att ta ett helhetsansvar kring deras organiska synlighet. 

 

Vi har även fått i uppdrag att utveckla en ny hemsida för Säkra Larm och därefter ansvara för såväl SEO som SEM. Sist, men långt från minst, har vi Backing Minds där vi inledningsvis kommer att ta fram en grafisk profil och design av en ny hemsida. 

 

Är ni på jakt efter en digitalbyrå som vet vad som krävs för att synas online 2022? Kontakta oss så berättar vi mer!


Du har väl inte missat

  • … Google nyligen har börjat med “infinity”-scroll på Desktop. Redan under fjolåret provade Google på detta med sina mobilsök. 

  • … SEO-verktyget SEMrush gick i början av veckan ut och sa att man såg stora fluktuationer i positioner. På deras interna mätvärde “Volatility Score” har de angett 8.1/10 i volalitet. När det sker stora och plötsliga ändringar i “SERP:en” så tyder de oftast på att Google är på väg med en ny uppdatering. Håll ögonen öppna! 

  • … I slutet av förra veckan noterade nog många att “Average Position”-mätvärdet försvann från Google Search Console. Detta var endast en bugg och är nu åtgärdat!

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.