Frankly News v.26

av

29 juni, 2022
Frankly News v.26

Frankly News V.26

Den här veckan fokuserar vi på att förbereda inför sommar och semestertider. Tillsammans med våra kunder lägger vi de sista pusselbitarna på plats och börjar så smått vässa på våra strategier för hösten. Under veckan har vi även välkomnat en ny kollega till team Frankly, men henne får ni veta mer om i nästa vecka.

 

Nya kunder hos Frankly Media

Låt dig inte luras av allt prat om semester – vår dörr står alltid öppen! Vi välkomnar bland annat Lampverket och Kunskapstavlan till oss på Frankly där vi kommer att ta ett helhetsansvar kring SEO, SEM och SoMe. 

 

Letar ni efter en digitalbyrå som kan ta er verksamhet till nästa nivå? Kontakta oss så berättar vi mer!

 

Frankly Medias Kunskapsbank

Är du sugen på lite längre läsning? I vår Kunskapsbank samlar vi mängder av intressanta artiklar kring SEO, SEM, SOME och Webbutveckling. Vi blandar högt och lågt med allt från ämnen för dig som vill lära dig grunderna inom digital marknadsföring till mer avancerade artiklar. 

 

Senast gjorde vi en djupdykning inom ämnet User Generated Content (även kallat UGC) – innehåll som skapas av användare för företag att använda i sina olika kanaler. Låter det spännande? Läs hela inlägget här!


Du har väl inte missat

  • Performance Max som ett spännande alternativ till mer traditionella kampanjer inom Google Ads.

  • …att Meta fortsätter utveckla sitt Metaverse och lanserar en virtuell klädbutik för användare att göra sina Avatarer ännu mer personliga.

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.