Nya annonstillägg i Google Ads

av

3 augusti, 2020
Nya annonstillägg i Google Ads

Utöka sökannonser med Image extensions

Inom kort kommer du att kunna lägga till bilder i dina sökannonser. Google tillkännagav beta lanseringen av bildtillägg till Google Ads. Det kommer att ta lite tid innan de flesta annonsörer kan använda det.

 

Få högre CTR med Google Ads bildtillägg

Den nya funktionen “Image extension”, innebär att du kommer kunna lägga till bilder i dina textannonser på Google. Detta kommer att ge ett mer visuellt intryck till sökresultatet på Google. Bilden kommer att komplettera din textannons och göra den mer visuell.

Eftersom det ska hjälpa dina annonser att sticka ut i sökresultatet, förväntar Google sig att detta kommer att öka klickfrekvensen och bidra till att öka trafiken till din hemsida.

Så småningom kan alla företag som utnyttjar Google Ads välja att inkludera bilder till sina annonskampanjer. Men Google Ads extensions är för närvarande i teststadiet och Google säger att den nuvarande tjänsten endast är på engelska.

Antalet annonsörer som kan använda detta tillägg är mycket begränsade. Google experimenterar med installation, rapportering och prestanda för de nya annonserna.
Google går ut och frågar småföretagare och andra annonsörer att fylla i ett intresseformulär för bildtillägg om de vill delta i betaversionen.

 

Vill ni ha hjälp med detta när Google Ads extensions lanseras? Kontakta oss på Frankly Media!

Källa

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.