L’Acuila – Hudvård som är okomplicerad, trygg och rolig.
Ett digitalt samarbete med målsättning att skapa ökad varumärkesmedvetenhet och tillväxt i Sverige för organiska och betalda kanaler.
Kund
L'Acuila
Bransch
Kosmetik
Typ
B2C
Tjänster
SEO, SEM, SoMe & CRO
Om uppdraget
L’Acuila, med Pernilla Wahlgren som frontfigur, har blivit en framgångssaga inom sitt segment. För att ta sin resa vidare och nå nya höjder, valde de att samarbeta med oss på Frankly Media. De har en tydlig ambition: att effektivisera och utveckla sin e-handel, öka synligheten och nå en bredare målgrupp på den svenska marknaden.
Målet var klart – att hitta en partner som inte bara följer, utan utmanar och driver utvecklingen framåt.
Uppdrag & arbetsprocess
Vi på Frankly Media ser fram emot att vara den närvarande och engagerade byrå som efterfrågas. Genom digital annonsering via Paid Social (SoMe) och Paid Search (SEM) så kommer vi både att öka köp och varumärkeskännedom för nya och befintliga kunder. Vi kommer även att optimera deras e-handelsplattform för bättre konvertering (CRO) samt se över innehållet och förbättra deras synlighet (SEO).
L’Acuila har redan gjort en imponerande resa, och vi är peppade på att fortsätta den – tillsammans mot ännu större framgång.