Frankly News V.13
Mars går mot sitt slut och likaså första kvartalet för 2022. Det har varit ett händelserikt kvartal där vi bland annat fått se slopade restriktioner, skenande drivmedelspriser, sanktioner mot Ryssland och mycket mer. För vissa aktörer har detta påverkat onlineförsäljningen under Q1, där många konsumenter väljer att handla i fysiska butiker eller avvaktar med köp. Det gör det allt viktigare att ha en tydlig strategi för ens digitala marknadsföring och vara beredd att anpassa budget och aktiviteter beroende på externa faktorer.
Men allt har inte varit dystert. Under kvartalet har Stockholmskontoret har flyttat in i nya lokaler, Göteborgskontoret har konsumerat mängder av våfflor och semlor och Frankly Media gick på gala där vi var nominerade till Årets Byrå 2022. Vi har dessutom knutit flera nya kunder där vi har stora förhoppningar kring framtiden! Nu är det dags att summera Q1 med en kvartalsrapporter för våra kunder och ladda om inför nästa kvartal. Vi känner oss förberedda inför Q2 – är ni?
Frankly Medias Kunskapsbank
I Frankly Medias kunskapsbank hittar du mängder av intressanta artiklar kring SEO, SEM, SOME och Webbutveckling. Här blandar vi innehållet rejält och har texter som funkar för dig som vill lära dig lite mer om grunderna till SEO, och för dig som är lite mer avancerad inom ämnena.
Senaste tillskottet till kunskapsbanken rörde TikTok och hur man bör tänka kring annonsering på plattformen. Med över 1 miljard användare är TikTok är det högst troligt att just dina potentiella kunder finns där – är det dags att börja annonsera på TikTok redan idag?
Du har väl inte missat
… att Google nyligen gick ut och sa att Universal Analytics kommer att sluta fungera efter 1 Juli 2023. Det innebär att du som användare kommer tvingas använda Google Analytics 4.
… TikTok har påbörjat betatestning av sökannonsering. Läs mer om TikTok-annonsering här.
… Yoast 18.4 har fått flera WordPress-sidor att krascha. Det kan vara klokt att säkerställa så att man uppdaterar sina plugins regelbundet!