FRANKLY MEDIA
Kundcase – Kullens Trafikskola
Kullens Trafikskola i Sollentuna ville öka antalet bokade körlektioner och kurser via sin hemsida. Vi hjälpte dem med att ta fram en digital strategi bestående av SEO, Google Adwords, sociala medier och e-postutskick för att nå personer som vill ta körkort.

Om Kullens Trafikskola
Kullens Trafikskola i Sollentuna erbjuder körlektioner, körkortsteori, riskutbildning, intensivkurser och handledarkurser för alla som vill ta körkort för personbil.
Kullens erfarna körskolelärare hjälper elever hela vägen från start till körkort.
SEO
Genom att identifiera relevanta sökningar för Kullens Trafikskola kunde vi sökmotoroptimera hemsidan och öka den organiska söktrafiken från Google.
På sex månader kunde vi öka trafiken och generera fler bokade körlektioner och kurser via hemsidan.
%
Besök
%
Sidor/besök
Leads
%
Bounce rate
Klick
%
CTR
Leads
%
Konverteringsgrad
Google Ads (SEM)
Med annonsering i Google Ads kan vi öka söktrafiken till Kullens hemsida och hjälpa dem att ta ytterligare marknadsandelar.
Genom optimering av kundens sökord och annonstexter kunde vi på kort tid sänka kostnad per klick genom att öka CTR och konverteringsgrad för Google Ads-kampanjerna.
För att annonsera mot de som är intresserade av att ta körkort i kundens närområde använde vi oss av Facebook-kampanjer med styrning på ålder, geografi och intressen.
Vi aktiverade även retargeting för att visa anpassade annonsbudskap för tidigare besökare till hemsidan.
Räckvidd
Leads
Exporteringar
Klick
%
Levererade
Lästa e-post
%
Öppningsfrekvens
Avregistreringar
E-postmarknadsföring
Kullens Trafikskola ville kommunicera ett unikt erbjudande på intensivkurser till elever som anmält sig till nyhetsbrevet.
Vi hjälpte till med grafisk design och texter till e-postutskicket. Vi optimerade e-postkampanjen i MailChimp och planerade när utskicket skulle gå iväg för bästa resultat. Vi nådde en hög öppningsfrekvens med väldigt få avregistreringar.
Testimonial
”
Vi är experter på att utbilda och coacha våra körkortstagare, marknadsföringen överlåter vi till de som är experter inom det området.
Frankly Media har hjälpt vår verksamhet att expandera samt nå ut till rätt målgrupp. Vi har stort behov av deras unika analytiska kunskapsnivå och engagemang inom området för att nå ut till våra kunder.
Vid uppstartsfasen sköttes marknadsföringen internt men det var mest för att ens ha någon typ av marknadsföring. Vid första mötet med Frankly Media gick vi igenom vår verksamhet samt vision. Efter intryck av deras specialister innovativa synvinkel kände vi att det är ”right company for the job”, Sedan dess har vi haft ständigt kontakt och veckovisa avstämningar.
Förutom Frankly Medias expertis inom marknadsföringen så känner vi oss som kund prioriterade och omhändertagna.
– Aref Davoudi, VD Kullens Trafikskola