Frankly Media

SEO-byrå Göteborg

Välkommen till Franky Media, din partner för framgångsrik SEO (sökmotoroptimering) i Göteborg. Som SEO-byrå i Göteborg och Stockholm skapar vi organisk synlighet för företag i alla storlekar, med fokus på att nå potentiella kunder.

Om vår SEO-byrå i Göteborg

Vår SEO-byrå i Göteborg fokuserar på att optimera hemsidor för att förbättra er organiska närvaro. Vårt team bestående av SEO-specialister hjälper er med sökordsanalys, redaktionell SEO, teknisk SEO och konverteringsoptimering för att öka er organiska webbtrafik och konverteringsfrekvens. Oavsett om ni vill öka försäljningen online eller locka fler leads, kan vi hjälpa er att nå era digitala målsättningar. Genom avancerad sökmotoroptimering ger vi er goda förutsättningar att hamna högst upp i Googles organiska sökresultat. Tillsammans kan vi omvandla era digitala visioner till verkligen och öka er närvaro online. Kontakta vår SEO-byrå i Göteborg idag för att ta din webbplats till nästa nivå.

Vi hjälper er med SoMe, SEO & SEM

Vi på Frankly Media är idag en digitalbyrå i Göteborg & Stockholm som tillhandahåller det mesta vad gäller digitala marknadsföringstjänster som SEM, SEO & SoMe. Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och du kan lita på att vi tar fram den bästa lösningen för just dig och ditt företag.

KUNDCASE | HOTEL DIPLOMAT

Hotel Diplomat -
Ett långsiktigt samarbete

KUNDCASE | CENTRALBADET

Vi ökar Centralbadets onlineförsäljning

Speak Frankly.

Kontakta oss på info@franklymedia.nu eller fyll i formuläret nedan.

Vi behöver ditt godkännande

Söker du jobb eller praktik? Gör din ansökan här

Vad är SEO?

SEO är en förkortning för den engelska termen Search Engine Optimization. Vi som SEO-byrå i Göteborg optimerar våra kunders hemsidor så de rankar högre än sina konkurrenter i sökresultat. SEO kan delas in i två områden: On-page & Off-page.

On-page SEO: Detta område involverar optimering av olika element på er egen webbplats för att förbättra dess synlighet i sökresultaten. Vårt team fokuserar på att skapa optimerat innehåll, inklusive texter, rubriker, meta-beskrivningar och sidtitlar. Vi arbetar även med att optimera sidhastigheten och källkoden så att Googles sökrobotar enkelt kan indexera och förstå innehållet på er webbplats.

Off-page SEO: Off-page SEO innefattar rankingfaktorer som existerar utanför er egen webbplats. En central del av detta område är länkbyggnad. Vi hjälper våra kunder att öka antalet kvalitativa och relevanta länkar som pekar till deras webbplatser från andra auktoritära källor. Detta bidrar till att stärka webbplatsens auktoritet och relevans i sökmotorernas ögon.

Så arbetar vår SEO-byrå i Göteborg – steg för steg

1. Audit

Vi börjar med att göra en nulägesanalys för att skapa en tydlig bild av hemsidan och vilka åtgärder som behöver tas framöver. Under vår audit kollar vi även på hur mycket trafik och konverteringar hemsidan genererar organiskt idag.

2. Strategi

Efter att vi har gjort en audit, diskuterar vi i samråd med er vilka önskade målsättningar och KPI:er som bör tas i beaktning. Detta för att skapa en så bra grund och långsiktigt arbete framåt som möjligt.

3. Uppsättning

Därefter ser vi till att vi har tillgång till hemsidan och implementera andra väsentliga analys- och mätverktyg som behövs för att kunna utföra ett så bra SEO-arbete som möjligt.

4. Optimering

När uppsättningen är klar så kan våra SEO-specialister börja optimera innehållet på hemsidan utifrån nulägesanalysen och den uppsatta strategin för att öka er organiska synlighet och driva in ökad relevant trafik.

5. Rapportering

Löpande uppdaterar vi er med genomförda åtgärder och presenterar planerade åtgärder som skall tas framåt. Detta följs sedan upp månadsvis med en rapport där vi tillsammans med er bokar ett fysiskt möte eller videosamtal. Under mötet går vi mer djupgående går in på hur det har gått under månaden sett till utvalda KPI:er och sökordens ranking.

Vår SEO byrå i Göteborg jobbar endast utifrån sökmotorernas riktlinjer och säkerställer därmed att din hemsida inte blir blockerade av Google eller andra sökmotorer. Vi utvecklar alltid en långsiktig och hållbar SEO-strategi för ditt företag!

SEO (Search Engine Optimization)

Vanliga frågor & svar inom SEO

Vad är SEO?

Förkortningen SEO står för search engine optimization eller sökmotoroptimering, som kortfattat innebär att man arbetar med den organiska trafiken istället för den betalda trafiken genom aktivt arbete och förbättringar på sin webbplats. Detta för att öka synligheten för människor som söker efter liknande produkter eller tjänster som just ditt företag erbjuder i Google, Bing eller andra sökmotorer. Vill du lära dig mer om SEO? Läs artikeln Vad är SEO?

Varför ska man jobba med SEO?

Att ha bra synlighet i sökresultaten hos de olika sökmotorerna är viktigt, då majoriteten av kunderna börjar sin köpresa och gör research genom en sökmotor. Att arbeta aktivt med att förbättra sin hemsida och sökmotoroptimera ökar sannolikheten att just ditt företag syns, ökar organisk trafik till hemsidan och attraherar nya potentiella kunder. Om du däremot inte väljer att arbeta aktivt med SEO finns de stor risk att konkurrenterna springer ifrån dig.

Vad är skillnaden mellan SEO och SEM?

Sökmotoroptimering som tidigare nämnt hjälper till att öka synligheten för potentiella kunder som söker efter liknande produkter eller tjänster som du erbjuder. Betald digital marknadsföring ökar däremot medvetenheten och intresset för dina produkter eller tjänster. Att kombinera både sökmotoroptimering och betald marknadsföring med varandra är däremot att föredra. Genom att kombinera exempelvis sökmotoroptimering med sökordsannonsering (länka till Olivers inlägg) kan du ta del av viktiga lärdomar från respektive kanal, men du får också möjligheten att maximera din synlighet hos sökmotorerna. Att implementera Omni-channel strategi för att skapa en så bra användarupplevelse för både befintliga och potentiella kunder oavsett enhet eller kanal ger dig större möjlighet att bibehålla dina kunder, men också att locka potentiella kunder.

Senaste nytt från Kunskapsbanken

SoMe
Börja annonsera på Reddit

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer
SEO
Google Consent Mode V2 – Ett krav för annonsörer på Google.

Under mars 2024 lanseras Google Consent Mode v2 som svar på Digital Markets Act från...

Läs mer
SoMe
Omnikanal-marknadsföring: vi guidar dig

Upptäck kraften i omnikanal-marknadsföring och hur den kan skapa enhetliga och engagerande kundupplevelser över olika...

Läs mer