Microsoft Advertising-byrå – Stockholm & Göteborg

Är ni ute efter att utöka er annonsering via Bing? På Frankly är vi experter Microsoft Advertising (Bing Ads). Låt oss hjälpa ert företag idag med träffsäker och kostnadseffektiv annonsering på Microsofts plattformar för att nå era digitala målsättningar!

Svårt att hitta rätt Microsoft Ads-byrå?

När det kommer till att hitta rätt Microsoft Advertising-byrå kan det i många fall vara komplext och tidskrävande, i synnerhet för den person som inte innehar någon tidigare erfarenhet av annonsering på Bing.

Idag existerar det ett flertal Microsoft Advertising-byråer som tillhandahåller liknande tjänster och priserna kan skilja sig rejält. Så vilken av alla dessa byråer bör man välja?

Webbyrå Stockholm

Vi är experter på Paid Search & Display.

Sökannonser

Optimera ert företags synlighet online med vårt expertteam på Frankly Media. Med våra sökannonser ser vi till att era målgrupper hittar er när de behöver som mest.

Shopping

Spara tid och öka försäljningen med våra skräddarsydda shoppingkampanjer. Vi hjälper er med att optimera er produktexponering och maximera er e-handelspotential.

Display

Skapa wow-effekt med våra kreativa displayannonser. Vi skapar ögonfångande visuella kampanjer som attraherar er målgrupp och skapar varumärkesengagemang.

Remarketing

Fånga upp potentiella kunder som har visat intresse för ert varumärke. Med remarketingkampanjer kan ni återuppväcka intresset och driva konverteringar med precision.

Performance Max

Maximera din digitala närvaro med Performance Max. På Frankly använder vi avancerad maskininlärning för att säkerställa att ert budskap når rätt publik med optimal effektivitet och synlighet.

Intresserade? Kontakta oss.

Intresserade? Kontakta oss.

Så jobbar vi med Bing Ads / Microsoft Advertising

1. Analys

Vi börjar med att analysera er tidigare annonsering på Microsoft Advertising om det tidigare existerat ett aktivt konto. Därefter gör vi en sökords- och konkurrentanalys för att få en uppfattning om era förutsättningar och hur dessa ser ut gentemot nuvarande och potentiella konkurrenter.

2. Strategi

När vi genomfört nulägesanalysen så påbörjar vi identifiering av förbättringsmöjligheter där vi tillsammans med er inkluderar er nuvarande och framtida målgrupp, budget samt upplyser er om era kampanjmöjligheter.

3. Uppsättning

Uppsättningen för Microsoft Ads är delvis förenklad av den anledningen att man kan kopiera över existerande annonskampanjer från Google Ads. På så sätt kan man enkelt sätta igång med att annonsera på Bing. Vidare så gör vi mer avancerade inställningar för att kunna spåra mål och data genom annonseringsverktyget.

4. Optimering

När allt är uppsatt och konfigurerat så följer vi resultaten veckovis och korrigerar allt eftersom vi ser att det behövs. Här arbetar vi dynamiskt för att anpassa optimeringen mot era mål, budget och målgrupp genom att göra rätt förändringar baserat på trender och andra aktualiteter. Detta kan innebära ett fokus på att justera budnivåer, analysera budstrategier, utesluta negativa sökord och A/B-tester för att få fram de bästa sökord och annonstexter.

5. Rapportering

Rapporteringen av resultaten sker löpande i en veckovis form där vi även lyfter vilka åtgärder som är utförda samt planerade. Detta följs sedan upp månadsvis med en rapport där vi tillsammans med er bokar in ett fysiskt eller digitalt möte. Under avrapporteringen går vi mer djupgående in på hur det har gått under månaden sett till utvalda nyckeltal samt inkluderar planerade åtgärder och föreslagna förändringar.

Webbyrå Stockholm

Lyckade SEM-case

Bokio

+500% konverteringar från Google Ads

Villa Dagmar

Så hjälpte vi Hotel Villa Dagmar att nå nya marknader i Europa!

MELIMELI

Träffsäker annonsering gav MELIMELI en ROAS på över 900%

Vi berättar gärna mer!

Vi berättar gärna mer!

Vanliga frågor & svar inom SEM

Vad är Microsoft Advertising?

Microsoft Advertising, tidigare kallat Bing Ads, är ett sökmotorannonseringsverktyg som använder sig av Bing och Yahoo.


Bing, som tar upp en viktig del av sökmotormarknaden är ett bra sätt för att nå ut internationellt och till en stor målgrupp utan att det kostar lika mycket som hos storebror Google. Tittar man på en internationell marknad som Amerika så äger Bing cirka 30 procent av sökandelarna. Utöver detta så gynnas man av en lägre kostnad per klick samt en mindre mängd konkurrens som ofta också leder till en högre CTR (Click Through Rate). I dagsläget använder sig många företag av Google Ads vilket ofta blir steg nummer ett i deras marknadsföring, det vi ser är dock att Microsoft Ads agerar som ett bra komplement då man breddar sin synlighet och hittar nya målgrupper. Vi rekommenderar många av våra kunder att använda sig av Bing och Yahoo där vi sett mycket goda resultat till en lägre kostnad än Google Ads.

Vad är SEM?

SEM är en förkortning av search engine marketing, eller sökordsannonsering som det heter på svenska. I korta drag omfattar SEM alla sätt du kan betala för att annonsera i en sökmotor. De mest populära är att annonsera via Google eller Bing för att synas på relevanta sökord associerat till er verksamhet. Med hjälp av Google Ads har du själv möjlighet att bestämma vad det ska stå i annonsen och därefter välja ett bud som du är villig att betala för ett klick.

Vad är skillnaden mellan SEM och SEO?

Skillnaden mellan SEM och SEO är att SEM innebär betalda annonser för att påverka din synlighet direkt, medan SEO är ett mer långsiktigt arbete för att ranka högre i sökmotorernas organiska resultat (SERP). SEO, eller sökmotoroptimering, innefattar främst att anpassa sajten (innehåll och tekniskt) för att synas bättre i sökresultatet, samt arbete med externa länkar.

Hur mycket kostar det att synas på Microsoft Advertising?

Att fastställa en exakt kostnad för Microsoft Ads går inte då allt baseras på ens budget samt vad kostnaden är för de sökord man vill synas på. Därför varierar svaret beroende på bransch, sökord och hur mycket konkurrens det är för att synas på utvalda termer. Desto fler som vill synas på samma ord, desto dyrare blir det – därför är en av fördelarna med Bing att det inte finns lika många aktörer och därför inte lika många som trissar upp priserna.


Utöver att kostnaden beror på vad sökorden kostar så kan man utgå ifrån olika budstrategier baserat på ens målsättningar med annonseringen. Ett klick kan kosta från en halv krona upp till hundratals kronor. Oavsett vad man betalar för sin annonsering så ser vi på Frankly alltid till att arbeta mot en lönsam ROI (Return On Investment) eller ROAS (Return on ad spend) för våra kunder!

Är det viktigt att integrera SEO och SEM i sin marknadsföringsstrategi?

Som en digital byrå med många års erfarenhet anser vi att man med fördel bör arbeta med både SEO och SEM simultant. Man kan med hjälp av sin betalda annonsering se vilka sökord som genererar trafik och relevans för att sedan integrera detta på sin webbplats i sitt SEO arbete. Detta kommer i sin tur att bidra till en ökad synlighet organiskt samt att man får fler “gratis” klick med tiden. Ett gediget SEO-arbete kommer även att löna sig i den betalda annonseringen då man kan åstadkomma en billigare CPC med en med relevant landningssida som är en av de primära faktorerna för QS (Quality Score).


Quality score är ett betyg Google sätter på ens nyckelord i Google Ads kontot. Betyget sätts i förhållande till kvalité och relevans på nyckelord, annonstext och landningssida. 1 utgör det lägsta och 10 det högsta betyget på skalan.