Tjänster
Microsoft Advertising-byrå – Stockholm & Göteborg
Är ni ute efter att utöka er annonsering via Bing? På Frankly är vi experter Microsoft Advertising (Bing Ads). Låt oss hjälpa ert företag idag med träffsäker och kostnadseffektiv annonsering på Microsofts plattformar för att nå era digitala målsättningar!
Svårt att hitta rätt Microsoft Ads-byrå?
När det kommer till att hitta rätt Microsoft Ads-byrå kan det i många fall vara komplext och tidskrävande.
Vi hjälper er med SEM, SEO & SoMe
Vi på Frankly Media är idag en digitalbyrå som tillhandahåller det mesta vad gäller digitala marknadsföringstjänster som SEM, SEO & SoMe.
Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och du kan lita på att vi tar fram den bästa lösningen för just dig och ditt företag.
Vad är Microsoft Advertising?
Microsoft Advertising, tidigare kallat Bing Ads, är ett sökmotorannonseringsverktyg som använder sig av Bing och Yahoo.
Bing, som tar upp en viktig del av sökmotormarknaden är ett bra sätt för att nå ut internationellt och till en stor målgrupp utan att det kostar lika mycket som hos storebror Google. Tittar man på en internationell marknad som Amerika så äger Bing cirka 30 procent av sökandelarna. Utöver detta så gynnas man av en lägre kostnad per klick samt en mindre mängd konkurrens som ofta också leder till en högre CTR (Click Through Rate). I dagsläget använder sig många företag av Google Ads vilket ofta blir steg nummer ett i deras marknadsföring, det vi ser är dock att Microsoft Ads agerar som ett bra komplement då man breddar sin synlighet och hittar nya målgrupper. Vi rekommenderar många av våra kunder att använda sig av Bing och Yahoo där vi sett mycket goda resultat till en lägre kostnad än Google Ads.
Kunskapsbank-artiklar relaterade till SEM
Komplett Google Ads ordlista med termer & förkortningar
Tre populära annonsformat på Google Ads
Performance Max – Guide
Så jobbar vi på Frankly med annonsering på Microsoft Ads
1. Analys
2. Strategi
3. Uppsättning
4. Optimering
5. Rapportering
Vanliga frågor & svar inom Microsoft Advertising
Vad är SEM?
Vad är skillnaden mellan SEM & SEO?
Hur mycket kostar det att synas på Microsoft Advertising?
Utöver att kostnaden beror på vad sökorden kostar så kan man utgå ifrån olika budstrategier baserat på ens målsättningar med annonseringen. Ett klick kan kosta från en halv krona upp till hundratals kronor. Oavsett vad man betalar för sin annonsering så ser vi på Frankly alltid till att arbeta mot en lönsam ROI (Return On Investment) eller ROAS (Return on ad spend) för våra kunder!
Hur lång tid tar det innan jag ser resultat på Microsoft Ads?
Är det viktigt att integrera SEO och SEM i sin marknadsföringsstrategi?
Quality score är ett betyg Google sätter på ens nyckelord i Google Ads kontot. Betyget sätts i förhållande till kvalité och relevans på nyckelord, annonstext och landningssida. 1 utgör det lägsta och 10 det högsta betyget på skalan.