Året 2022 på Frankly Media

Ett händelserikt år

År 2022 har minst sagt varit ett händelserikt år för oss på Frankly Media. Vi tittar tillbaka på året som varit som har inneburit allt från nya spännande kunder, nya medarbetare, uppdateringar inom det digitala, till fina och välförtjänta nomineringar.

Starka insatser från hela teamet

Det är tack vare våra medarbetare som har bidragit med hårt och effektiv arbete, både ur ett individuellt perspektiv men också i team, som gör att vi kan se en sådan positiv utveckling.
Därför vill vi med detta inlägg gärna dela med oss av de större händelserna för året:

Nomineringar

Som Digital Byrå har vi senaste åren växlat upp i form av både omsättning och personal vilket medfört en god tillväxt för vårt bolag. Detta har resulterat i prestigefyllda nomineringar för både DI Gasell och Årets Byrå 2022.

Varje år utser Dagens Industri Sveriges mest framgångsrika företag. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar där Frankly Media visat en fin tillväxtkurva. I den andra nomineringen, Årets Byrå, handlar det om kundnöjdhet där våra kunder får frågan hur nöjda de är med sina kommunikationsbyråer. Att få dessa nomineringar är ett fint kvitto på att vi levererar bra resultat samtidigt som vi bygger upp långsiktiga kundrelationer och ett sammansvetsat team. Vårt mål är att växa organiskt tillsammans med våra kunder. Under året har vi fått in nya spännande uppdrag som gör att vi kan anställa fler digitala stjärnor i både Stockholm och Göteborg.

Årets byrå

Nytt kontor

Detta året har även inneburit en flytt för våra kollegor i Stockholm. Där vi haft turen att hitta ett kontor som tagit oss till nya höjder, högt uppe bland takåsarna på Brahegatan.

Det nya kontoret är något som vi är mycket glada över och framförallt gör det fina läget att vi fortsätter att sitta nära många av våra kunder, vilket vi värdesätter högt.

Kunskapsbanken

På Frankly strävar vi alltid efter att utvecklas och dela med oss av våra kunskaper för den som önskar att fördjupa sig i digital marknadsföring. Därav har vi såklart jobbat vidare med vår kunskapsbank på hemsidan där du idag kan ta del av konkret och djup information kring det mesta som berör digital marknadsföring: SEO, SEM & SoMe.

För år 2022 resulterade detta därför i ett flertal producerade inlägg där våra tre mest omtyckta inlägg tillslut blev följande:
Pinterest – Vad är det och hur fungerar det
Shopify SEO Guide – Optimera din butik
CTR – Vad är det?.
Sökordsanalys SEO

Årets uppdateringar

För detta året har vi på Frankly märkt av en salig blandning av nya uppdateringar inom det digitala och som framåt för kommande år inte tycks upphöra. Detta är något som vi givetvis hängivet följt upp för samtliga delar som vi verkar inom för det digitala. Så vad har egentligen hänt för detta året? Google Universal skall ersättas till GA4. Video fortsätter för tredje året i rad att vara det största annonsformatet. Sociala medier är den största kanalen för marknadsföring. Performance Max är nästa generation av smarta-shopping kampanjer och lokala kampanjer.

Migrering till GA4

Som nämnt för årets uppdateringar hör nog troligtvis migreringen av GA4 till den främsta uppdateringen och som berör majoriteten av de företag idag som verkar inom det digitala. Den nya versionen av Google Analytics har inte bara ett nytt grafiskt utseende som påminner Google Ads och Search Console – utan är ett faktiskt ett helt annat verktyg i grunden. Innan årets början fanns det inget slutdatum för egendomen Google Analytics Universal, detta är dock något som ändrats och är nu satt till juli 2023. För en djupare inblick till Googles nya egendom rekommenderar vi därför gärna er att läsa vårt skapade inlägg: GA4 – Den nya versionen av Google Analytics.

Är ni redo för bytet till GA4 för 2023?

Låt oss hjälpa er med era digitala målsättningar och strategier för kommande år!

Kundcase

För detta året som varit har vi uppnått ett flertal fina resultat på diverse plattformar för våra kunder som verkar inom ett flertal olika branscher. En god bidragande faktor och röd tråd för dessa lyckade kundcase har varit en god kommunikation mellan bägge parter som resulterat i bättre förutsättningar för framtagning av hållbara strategier med tydliga målsättningar och actions som vi givetvis tagit vid för att uppnå dessa önskade resultat. Till de case som vi gärna vill lyfta extra för året är dessa följande: Bokio, Fordonsbolaget och Rose & Born.

Barncancerfonden

Som stolt supporter av Barncancerfonden väljer vi att varje jul ge ett bidrag på 12 000 kr till förmån för Barncancerfonden.

Vill du också ge en gåva, swisha till 90 20 900.