Svårt att hitta rätt SEM-byrå?
När det kommer till att hitta rätt SEM-byrå kan det i många fall vara komplext och tidskrävande. I synnerhet för den som person som inte innehar någon tidigare erfarenhet av sökmotormarknadsföring inom Google Ads och Microsoft Advertising. Idag existerar det ett flertal SEM-byråer som tillhandahåller liknande tjänster och priset kan skilja sig rejält. Så vilken av alla dessa byråer bör man välja?

SEM som en del av er digitala strategi
Syns när det gäller
Med sökordsannonsering ser vi till att ni visas för rätt personer vid rätt tillfälle. Genom att skapa träffsäkra och effektiva annonser visas era produkter eller tjänster för potentiella kunder som aktivt söker efter dem. Detta gör att ni maximerar er synlighet på Google, världens största sökmotor.
Nå rätt målgrupp med precision
Med plattformar som Google Ads och YouTube kan ni nå över 90% av alla internetanvändare. Genom att utnyttja bild- och videoannonser når ni målgrupper där de är mest aktiva, vilket gör det enklare att effektivt attrahera och engagera nya kunder.
Bygg relationer med rätt kunder
Med retargeting når ni de som redan har visat intresse för er verksamhet, exempelvis tidigare besökare på er hemsida. Genom att använda er förstapartsdata kan vi skapa högre relevans och engagemang i annonseringen – en beprövad strategi för att öka konverteringar.
Vi är experter på SEM.
Sökannonser
Optimera ert företags synlighet online med vårt expertteam på Frankly Media. Med våra sökannonser ser vi till att era målgrupper hittar er när de behöver som mest.
Shopping
Spara tid och öka försäljningen med våra skräddarsydda shoppingkampanjer. Vi hjälper er med att optimera er produktexponering och maximera er e-handelspotential.
Display
Skapa wow-effekt med våra kreativa displayannonser. Vi skapar ögonfångande visuella kampanjer som attraherar er målgrupp och skapar varumärkesengagemang.
Remarketing
Fånga upp potentiella kunder som har visat intresse för ert varumärke. Med remarketingkampanjer kan ni återuppväcka intresset och driva konverteringar med precision.
Performance Max
Maximera din digitala närvaro med Performance Max. På Frankly använder vi avancerad maskininlärning för att säkerställa att ert budskap når rätt publik med optimal effektivitet och synlighet.
Så jobbar vi med SEM
Certifierad SEM-byrå för effektiv sökordsannonsering
Det bästa med denna form av annonsering är att ni endast betalar när någon faktiskt klickar på er annons, vilket gör det till en kostnadseffektiv lösning för att driva trafik till hemsidan och ökade konverteringar.
SEM – Effektiv annonsering på Google, Bing och YouTube
SEM, eller sökmotorannonsering, är en kraftfull metod för att marknadsföra ens produkter och tjänster på nätet genom att placera annonser på Googles annonsplatser i webbläsaren. Googles annonsnätverk är gigantiskt och når miljontals människor varje dag, vilket ger en unik möjlighet att synas och attrahera potentiella kunder.
Sökordsannonsering, som kallas även för Search Engine Advertising, är en central del av SEM. Genom att använda plattformar som Google Ads (tidigare Google AdWords) och Bing Ads kan man skapa annonser som når relevanta målgrupper när de aktivt söker efter ens produkter och tjänster. Dessa annonser kan visas i Googles sökresultat eller på andra webbplatser inom Google och Bings annonsnätverk.
SEM och SEO – En kombination för framgång inom sökmotormarknadsföring
SEM (sökmotorannonsering) och SEO (sökmotoroptimering) är två viktiga komponenter inom digital marknadsföring som arbetar tillsammans för att förbättra er synlighet online. SEM fokuserar på betalda annonser och SEO på organiska sökresultat.
SEM påverkar SEO på flera sätt, men det är viktigt att förstå att de är separata tekniker som kompletterar varandra. SEM kan förbättra er synlighet och öka trafiken på kort sikt genom att placera betalda annonser högt upp i sökresultaten. Detta kan leda till ökad exponering och engagemang för ditt varumärke, vilket indirekt kan påverka era SEO-resultat.
SEO å andra sidan, handlar om att optimera er webbplats för att den ska rankas högre i organiska sökresultat. Det innebär att skapa högkvalitativt innehåll, optimera er webbplatsstruktur och använda sökord strategiskt.
Genom att kombinera SEM och SEO kan ni både snabbt öka er närvaro online och samtidigt bygga upp ett stabilt och långsiktigt fundament för er verksamhet. Med en välplanerad strategi för sökmotormarknadsföring som inkluderar både SEM och SEO kan ni maximera er synlighet på nätet, öka trafiken till er webbplats och därmed skapa bättre förutsättningar för ökad konvertering och försäljning.

Lyckade SEM-case
Vi hjälper er med SEM, SEO, SoMe & webbutveckling
Vi på Frankly Media är idag en digitalbyrå som tillhandahåller det mesta vad gäller digitala marknadsföringstjänster som SEM, SEO, SoMe och webbutveckling. Som kunnig och erfaren digital partner värdesätter vi en nära kommunikation med våra kunder, och ni kan lita på att vi tar fram den bästa lösningen för just dig och ditt företag.

Vanliga frågor om SEM
Vad är SEM?
SEM står för sökmotormarknadsföring, eller search engine marketing på engelska, och innefattar alla sätt du kan betala för att annonsera i en sökmotor. De mest populära är att annonsera via Google eller Bing för att synas på relevanta sökord associerat till er verksamhet. Genom att använda SEM-plattformar som Google Ads kan du själv bestämma vad det ska stå i annonsen och därefter välja ett bud som du är villig att betala för ett klick.
Vad är skillnaden mellan SEM och SEO?
Skillnaden mellan SEM och SEO är att SEM innebär betalda annonser för att påverka din synlighet direkt, medan SEO är ett mer långsiktigt arbete för att ranka högre i sökmotorernas organiska resultat (SERP). SEO, eller sökmotoroptimering, innefattar främst att anpassa sajten (innehåll och tekniskt) för att synas bättre i sökresultatet, samt arbete med externa länkar.
Bör man arbeta integrerat med SEM och SEO?
Att arbeta integrerat med SEM och SEO är fördelaktigt då det ger insikter för att öka organisk synlighet och sänka CPC-kostnader. En integrerad strategi ger en helhetsbild av verksamhetens prestation i sökmotorer och optimerar närvaron i sökresultaten. Det minskar även risken att bli beroende av en enskild marknadsföringskanal och hjälper till att maximera synlighet och avkastning på marknadsföringsinsatser. Samordning och optimering av dessa strategier skapar en effektiv digital marknadsföringsplan.