Välkommen Albin till Frankly Media!

av

16 augusti, 2022
Välkommen Albin till Frankly Media!

Vi på Frankly Media vill presentera vår nya kollega Albin Bjerkland! Albin är nyexaminerad från IHM Business School och började jobba hos oss på kontoret i Göteborg under sommaren. Han kommer att arbeta som Digital Specialist och hjälpa våra kunder med SEO, SEM och SoMe. Vi hoppas att han ska trivas bra hos oss!

 

Berätta lite om dig själv och vad har du gjort tidigare?

Albin Bjerkland heter jag, uppväxt i kebabpizzans paradis Jönköping. Efter att ha testat flera svenska städer blev det slutligen touchdown i Göteborg. Under mina senaste år har jag hunnit med en kandidatexamen inom Kommunikation & PR i de Värmländska skogarna. Kort därefter kände jag att jag ville fördjupa min kompetens och förståelse inom digital analys & marknadsföring och tog därmed en yrkesexamen som Digital Analytics Specialist på IHM Business School här i Göteborg.

Vad ser du fram emot att jobba med i din nya roll på Frankly Media?

Jag ser otroligt mycket fram emot att praktiskt få utöva den kunskap jag besitter och bidra till ökad affärsnytta och lönsamhet för våra kunder. Jag ser även fram emot att få ta lärdom av kollegornas gedigna kompetens i dagens digitala landskap som råder.

Vilka är dina intressen utanför jobbet?

Mina intressen utanför jobbet kretsar oftast kring musik. Annars är det gamla goda kompishänget, träning och resor några saker som står högt på agendan. Äventyr eller upplevelser är också enormt uppskattat.

Om du skulle vara ett djur, vilket djur skulle det vara och varför?

Jag skulle nog vilja vara en gorilla då jag gillar att hänga i grupp och trivs bra i skogen. En varierad diet är också ett plus i kanten.

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.