Välkommen Nora till Frankly Media! 

25 april, 2022
Välkommen Nora till Frankly Media! 

Hur har din första tid på Frankly Media varit och hur ser en vanlig dag ut på Brahegatan 30?

Min första tid har varit väldigt rolig. Har fått ett varmt välkomnande och information om hur företaget arbetar med sina kunder och i teamet. En vanlig dag har hittills bestått av att jag varierat mellan uppgifter kopplat till SEO, SEM och SoMe samt diskuterat utmaningar man stött på med andra anställda. Detta varvas med rast i solen på kontorets härliga balkong. Stämningen på kontoret är otroligt varm och inbjudande och det spelas musik samt skojas en hel del!

Vad har du gjort tidigare?

Jag har har studerat till Onlinemarknadsförare på Medieinstitutet samt företagsekonomi på Lunds Universitet och Stockholms Universitet. Har kombinerat detta med att arbeta deltid på ett mindre bolag där jag var ansvarig för content både text och grafiskt material till sociala medier och hemsida, Google annonsering och SEO-arbete med deras hemsida.

Vad är dina förväntningar och vad ser du mest fram emot?

Mina förväntningar är att lära mig en hel del av de andra anställda samt få sätta mina egna kunskaper på prov! Ser fram emot att lära känna teamet ordentligt och att bidra till en fortsatt framgång för Frankly framöver.

Vem är du utanför jobbet och vad gillar du att hitta på?

Jag är en sportig och kreativ tjej som när jag inte gymmar spelar fotboll i korpen eller målar tavlor eller pysslar i min lilla studentetta. Utöver det älskar jag som alla andra att umgås med vänner och familj.

Om du skulle vara ett djur – vilket och varför?

En elefant då de är väldigt smarta, bor i varma klimat och kan måla (precis som jag).

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.