Frankly News v.5

av

3 februari, 2022
Frankly News v.5

Senaste nytt från kontoret

Denna veckan får Göteborgskontoret finbesök av kollegorna från huvudstaden för ett fysiskt första uppstartsmöte med vår nya spännande kund SagaForm. En kund som vi med spänning ser fram emot att få stärka deras digitala närvaro i både organiska- som betalda kanaler detta år.

 

Nu när första månaden på det nya året är avklarat är det dags för våra digitala specialister att summera starten för år 2022. Utöver första månadsrapportering har vi senaste veckan även tagit action på de kunder som beslutat sig för att trycka extra på försäljningen under alla hjärtans dag – läs gärna om våra otroliga siffror på alla hjärtans dag för chokladfabriken år 2021.

 

Våra tjänster

 

       

 

Läs mer från vår kunskapsbank 

 

Under 2021 växte Pinterest allt mer och blev en viktig kanal för många e-handlare, främst inom mode. Har ni gått i tankarna kring att starta igång en annonseringskampanj på Pinterest men inte vet i vilken ände ni ska börja, eller vad ni bör tänka på? Då kan ni passa på att läsa vår kunskapsbank där Emelie har skrivit ihop två inlägg till vår kunskapsbank för dig som vill annonsera i pinterest. 

 

Ni har väl inte missat…

  • … att Frankly Media har blivit nominerade till Årets byrå 2022!
  • … vår kunskapsbank om site quality och varför den är såpass viktigt för den organiska synligheten? Läs mer om site quality här!

Annat läsvärt…

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Guide till Google och Yahoos nya krav för e-postavsändare

Ni har förhoppningsvis vid det här laget hört talas om Googles och Yahoos nya krav på e-postavsändare. Om inte så kommer vi att gå igenom vad de är och hur de kan påverka er. Med dessa nya krav riskerar man att e-postutskick hamnar i skräpkorgen om de nya reglerna inte implementeras vilket gör att du kan gå miste om miljontals användare som inte nås av era mejl.